Thursday, Jan 11, 2024

صفحه نخست » چگونه پوتین بخاطر جزائر باجناق همه سرداران سپاه شد!

roostayeebanner.jpgفرزانه روستایی

برخی از دوستان گلایه می کنند اینقدر شلوغ نکنید. آنها إصرار دارند که أوضاع اینقدر هم که تبلیغ می شود فاجعه بار نیست. می گویند پاساژهای تجریش و سعادت آباد جای سوزن انداختن ندارد ومغازه ها پر است از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و تنها مساله آزار دهنده معضل گرانی است که بسیاری از مردم با آن کنار آمده اند و کم نیستند ( منظور طبقه جدید است) کسانی که گرانی را حتی حس نمی کنند.

برای آنها که فکر می کنند أوضاع بد نیست لازم است به توضیح است که وقتی حدود ده درصد از نیروهای اجتماعی ، یعنی آدم های نوک هرم قدرت در بیت و سپاه همه اهرم های اجرایی را انحصارا در اختیار دارند و مجوز رسمی سر به نیست کردن هر کسی را دارا هستند و عملا کشور در وضعیت حکومت نظامی قرار دارد أوضاع أصلا هم عادی نیست.

این چندمین بار است که در حال سازماندهی و مهندسی یک انتخابات فرمایشی هستند تا خبره ترین دروغگوها و دزدترین و بدنام ترین نامزدها را وارد مجلس کنند. به این ترتیب می شود قضاوت کرد که کشور در شرائط مشابه ما قبل از انفجار ناآرامی در بوسنی سال ۱۹۹۵-۱۹۹۲ و لبنان سالهای ۱۹۹۰ - ۱۹۹۵ قرار دارد.

اگر فرار روزانه چند هزار نفری ایرانیان از کشور و ویرانی و بی آبی و فساد و هرزگی اداره کنندگان کشوربه ترتیبی بدتر از شرائط قبل از درگیری های بوسنی و لینان نباشد قطعا بهتراز آن نیست. تا حدی که تو گویی مسئولان جمهوری اسلامی روی میدان مین در حال گذرانده سیزده بدر هستند،‌ یعنی نه شناختی از زمان دارند و نه از مکان.

برای کشوری که همین چند روز پیش ۶۰ بمب در سراسر کشور پیدا و خنثی شد و بعد خبر آن را بنیان تکذیب کردند اوج بلاهت است اگر شرائط را در آستانه انفجار ندانیم. اوج خیانت به همه ارزش های این آب و خاک است اگر ندانیم معنای ۶۰ بمب یعنی چه، و طبعا آنهایی که از آن سوی مرزهای شرق کشور آمدند نه تصادفی به شمار ۷-۸ میلیونی رسیدند و نه دولت حاکم توانایی کنترل این همه بمب گذار و کنترل این همه بمب ساز را دارد که در سراسر کشور پراکنده اند.

امروز با چند تهدید خیلی بزرگ مواجهیم که فقدان آب در کشور در راس آن قرار دارد. این در حالی است که با تهدید امنیت ملی حتی خشکسالی از اولویت ساقط می شود. وقتی روسها وعده یاری به اعراب می دهند تا جزائر ایرانی از خاک ما جدا شود و خبر آن را حتی تکذیب نمی کنند فقط دو انتخاب برای ارزیابی رفتارمسئولان حاکم خواهیم داشت. یعنی اینکه آقایان یا روابط مشکوکی با روسها دارند و پاسپورت روس دریافت کرده اند برای روز مبادا، و یا در این فکر هستند که بدون سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی هم می شود پشتیبان ولی فقیه بود.

ایران امروز ما در شرائطی است که تقریبا همه کسانی که وزن علمی یا اقتصادی یا اجتماعی دارند و حتی قنادها و کفاشان در حال ترک کشور هستند.به غیر از کسانی که علقه میهنی شدیدی دارند فقط کسانی قصد ماندن دارند که یا وابسته به نظام هستند یا هنوز خطر را خوب حس نکرده اند هر چند معمولا فرزندانشان خارج از کشور هستند.

بحث باجناق ها و تشابه آن با رابطه تعریف ناپذیر و مبهم مسئولان ارشد کشور با دولت روسیه بدین لحاظ برای توضیح شرائط امروز مناسب است که هیج تلاشی مصروف نمی شود تا هیچ بخشی از زشتی ارتباط تنگاتنگ حاکمان کشور با روسیه پوشانده شود و حتی این رابطه و تابعیت محض و کورکورانه از کرملین توجیه می شود.

امروز گرانی و ناکارایی سیستماتیک و تحریم بین المللی و انزوای جهانی و در نهایت مازوت سوزی و موج مرگ و میر شهروندان در اثر سرطان و آلودگی هوا همه و همه حاشیه های آن مدل مدل اداره کشور و رویاهای هسته ای است که فقط روسها می توانستند مشاور آن باشند.

این ویدئو به مرور و کنکاش ناکارایی هایی می پردازد که معتقدم هم پیمانی با روسیه به طمع دریافت کمک کرملین در سرکوب اعتراضات مردمی بر کشور علت الععل آن است. در ضمن بر این تاکید دارم که این یک تهدید کاملا جدی و خطرناک است برای امنیت ملی و نیز نقض جدی تمامیت ارضی کشوراست در صورتی که روسها یعنی متحد بلافصل علی خامنه ای به صورت رسمی از روند واگذاری ادعای اعراب بر جزایر ایرانی به مجامع بین الملل دفاع کنند. البته می توان منتظر شد و دید این بار هم لشگر اوباش بسیجی جرات می کنند به طرف سفارت روسیه راهپیمایی کنند و شهامت آن را دارند حتی یک نقطه روی دیوار سفارت روسیه بکشند.

دولت ابراهیم رئیسی و تیم فارغ التحصیلان ولگرد و روسوفیل دانشگاه امام صادق مقیم وزرات خارجه هیچ انگیزه ملی و میهنی برای دفاع از قلمرو کشور را ندارند. مدل جاری اداره سیاست خارجی کشور مسبب همان فحایعی خواهد بود که موجب شد جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی به علل متعددی به هفت کشور تقسیم شود. این دقیقا همان هدفی است که روسها برای رسیدن به آبهای گرم جنوب ایران تدارک دیده اند . مجری این طرح نیز همه سرداران سپاه و همه دفتر علی خامنه ای و همه نهادهایی است که مدیریت سرکوب خونین مردم ایران را با مشاوره مسکو بر عهده دارند.

شاید هم این روند نحس و نا امید کننده ادامه نیابد اگر نظامیان میهن پرست ایران دوست و پاکدست در ارتش و نیز در سپاه به گوش باشند و نگذارند هم پیمانی باندهای دفتر خامنه ای با روسیه و مافیای سرداران سپاه منجر به فروپاشی و جنگ داخلی و تجزیه کشور شوند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy