Monday, Jan 15, 2024

صفحه نخست » اولین تصاویر از هلاکت تروریست انتحاری در سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان از کشته شدن ۲ تروریست که قصد عملیات انتحاری داشتند خبر داد.

«علیرضا مرحمتی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: دو عامل تروریستی که قصد انجام عملیات انتحاری داشتند در پی تعقیب نیروهای امنیتی قبل از هرگونه اقدام با مواد منفجره‌ای که همراه آنان بود در سراوان کشته شدند.

terror.jpg

***

گروه «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر سپاه شهرستان سراوان را برعهده گرفت

صدای آمریکا - منابع خبری محلی در سیستان و بلوچستان از پذیرش مسئولیت حمله شب گذشته به مقر سپاه سراوان توسط گروه «جیش العدل» خبر دادند. طبق اعلام این گروه مسلح «شب گذشته با بهره‌گیری از سلاح مناسب به مقر سپاه شهرستان سراوان شبیخون زده‌اند.»

وب‌سایت «حال‌وش» به نقل از بیانیه‌ این گروه نوشته که نیروهای سپاه پاسداران پس از این حمله «دچار وحشت شده» و «حدود یک‌ ساعت به سمت نواحی مختلف به صورت کور اقدام به تیراندازی کرده‌اند.»

پس از حمله دیشب این گروه به مقر سپاه، نیروهای امنیتی در ساعات نخستین بامداد امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه به یک منزل مسکونی در منطقه «گلشهر پیامبر اعظم» چابهار یورش بردند که منجر درگیری و تیراندازی شد.

بیستم دی‌ ماه نیز حمله این گروه مسلح به پاسگاه «بیدلد» در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان به کشته شدن یک مامور نظامی منجر شد.

گروه «جیش‌العدل» (که پیش‌تر با نام «جندالله» شناخته می‌شد) از حدود ۱۳ سال پیش توسط آمریکا به عنوان یک سازمان «تروریستی» شناخته شد. این گروه از زمان تاسیس خود در حدود ۲۰ سال قبل، در حملات متعددی شرکت کرده که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی و همچنین تعدادی از غیرنظامیان شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy