Monday, Jan 15, 2024

صفحه نخست » خط و نشان مجدد امیرعبدالهیان برای اسراییل

15-14.jpgامیرعبداللهیان: تا زمانی که نسل کشی در جنگ غزه ادامه دارد یمن از رفت و آمد کشتی های اسرائیلی جلوگیری خواهد کرد

وزیر خارجه ایران در نشست خبری با همتای هندی:

وی گفت: یمن بخشی از واقعیت و امنیت منطقه غرب آسیاست. در خصوص تحولات قفقاز و افغانستان با همکارم گفتگو کردیم.

مقامات عالی رتبه صنعا به ما گفتند مادامی که نسل کشی در جنگ غزه ادامه دارد نسبت به ممانعت رفت و آمد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی هایی که به تل آویو می‌روند اقدام خواهند کرد.

امیرعبداللهیان: "موضع حوثی‌ها این است تا زمانی که جنگ" در غزه ادامه دارد از "تردد کشتی‌های اسرائیل و یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر این کشور حرکت می‌کنند"، جلوگیری خواهند کرد...آمریکا نمی‌تواند در کنار اسرائیل با تمام توان قرار بگیرد ...و دیگران را به خویشتنداری و عدم اقدام دعوت کند."

رادیو بین المللی فرانسه - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران در یک کنفرانس خبری در تهران با حضور همتای هندی خود، گفت که جلوگیری از سرایت جنگ غزه به دیگر مناطق مورد تائید دولت‌های تهران و دهلی‌نو است و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با حوثی‌های یمن نیز در میان گذاشته است.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت : "ولی موضع آنها [حوثی‌ها] این است تا زمانی که جنگ" در غزه ادامه دارد از "تردد کشتی‌های اسرائیل و یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر این کشور حرکت می‌کنند"، جلوگیری خواهند کرد (ساعاتی پس از این سخنان محمد عبدالسلام از رهبران حوثی‌ها گفت: حملات به کشتی های اسرائیلی یا کشتی هایی که به مقصد این کشور در دریای سرخ حرکت می کنند، ادامه خواهد یافت).

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران در سخنان امروز خود همچنین گفت که حکومت ایران "در پیام‌های مختلف از طریق سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا" در ایران رسماً بر ضرورت توقف جنگ در غزه بارها تأکید کرده است. وی در ادامه آمریکا را در حملات اسرائیل به غزه سهیم دانست و گفت : "آمریکا نمی‌تواند در کنار اسرائیل با تمام توان قرار بگیرد ...و دیگران را به خویشتنداری و عدم اقدام دعوت کند."

او خطاب به وزیر امور خارجۀ آمریکا گفت : "با صدای بلند به آقای بلینکن می‌گویم ...راه‌حل در جنگ نیست." او به دولت آمریکا نیز هشدار داد : "دست خود را در خون مردم غزه آلوده [آغشته] نکنید. سرنوشت خود را به سرنوشت نتانیاهو گره نزنید... کاخ سفید منافع مردم آمریکا را به این رژیم آپارتاید گره نزند."

حسین امیرعبداللهیان در پایان به آمریکا و انگلستان "هشدار" داد که حملات خود را به حوثی‌های یمن "فوراً متوقف کنند" و از اسرائیل نیز خواست جنگ در غزه را متوقف کند، زیرا، به گفتۀ او "راه‌حل هرگز نظامی نخواهد بود."

از هفتم اکتبر گذشته، حوثی‌های یمن که از حمایت تهران برخوردارند به نشانۀ همبستگی با حماس و مردم غزه کشتی‌های تجاری و نظامی در دریای سرخ را به این بهانه که متعلق به اسرائیل هستند آماج حملات موشکی و پهپادی خود قرار می‌دهند. ادامۀ این روند باعث بمباران مواضع آنها توسط آمریکا و انگلستان شده و نگرانی از سرایت جنگ در منطقه را افزایش داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy