Monday, Jan 15, 2024

صفحه نخست » "گلریز قهرمان آبروی زنان ایران را برد"

01_gh.jpgنماینده ایرانی‌‌تبار پارلمان نیوزیلند سرقت‌ها را ناشی از «مشکلات سلامت روان» دانست

ایندیپندنت فارسی - گلریز قهرمان، نماینده حزب سبز نیوزیلند، در پی چند اتهام‌ سرقت از فروشگاه از سمتش استعفا کرد.

فیلم‌ دوربین‌های مداربسته از تلاش او برای سرقت اجناس از دست‌کم دو فروشگاه پوشاک گران‌قیمت در اوکلند و ولینگتون نیز منتشر شده است.

***

قهرمان در نخستین صحبت‌هایش بعد از مطرح شدن اتهام‌ها علیه او، اشاره کرد: «برای خودم واضح است که سلامت روانم تحت تاثیر اضطراب‌های ناشی از کارم به‌شدت مخدوش شده است. این امر باعث شد به شیوه‌هایی رفتار کنم که کاملا با شخصیت من مغایرت دارد. این تلاشی برای توجیه کارهایم نیست، فقط می‌خواهم توضیح بدهم.»

«مردم حق دارند و باید بالاترین معیارهای رفتاری را از نمایندگان منتخبشان توقع داشته باشند. کوتاهی کردم. متاسفم.»

او گفت: «بهترین کار برای سلامت روانم این است که از نمایندگی مجلس استعفا و بر بهبودی‌ام تمرکز کنم و برای تلاش در جهت تغییر مثبت در جهان راه‌های دیگری بیابم.»‌

نخستین بار نیوزتاک زدبی پلاس (Newstalk ZB Plus) در ۱۰ ژانویه اتهام‌هایی را علیه این نماینده ۴۳ ساله مطرح و ادعا کرد که او در طول فصل جشن [سال نو] از اسکاتیز بوتیک (Scotties Boutique)، فروشگاه این نشان تجاری لوکس واقع در پونسونبای در حومه اوکلند، سرقت کرده است.

پلیس تحقیق درباره این ادعا را تایید کرد، اما در آن زمان نتوانست هویت‌‌های فردی خاصی را تایید کند.

صاحبان و کارکنان اسکاتیز بوتیک از هرگونه اظهارنظر عمومی درباره این دو ادعای سرقت مربوط به قهرمان و فروشگاهشان خودداری کردند.

منوتو - رسانه‌های نیوزیلند نوشتند پلیس این کشور در حال بررسی یک اتهام دزدی از فروشگاه در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند است که با گلریز قهرمان، نماینده حزب سبز ارتباط دارد. مدیر این فروشگاه روز دوشنبه گفته است که آنها معتقدند گلریز قهرمان در اکتبر سال گذشته در مغازه آنها دست به سرقت زده است. این فروشگاه لباس‌های گران‌قیمت، هدایا، جواهرات و لوازم خانگی می‌فروشد. این سومین اتهام دزدی به گلریز قهرمان است. سخنگوی پلیس گفته است تحقیقات درباره این اتهام ادامه دارد. گلریز قهرمان در پی این اتهام‌ها مجبور به استعفا از حزب چپگرای سبز نیوزیلند شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy