Tuesday, Jan 16, 2024

صفحه نخست » باز هم پروازهای مسافری متوقف نشد

attac.jpg«انتقام سخت» جمهوری اسلامی از مردم اربیل و موشک‌باران مخالفان بشار اسد در ادلب سوریه!

کیهان لندن - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه ۲۵ دی‌ماه با چند فروند موشک بالستیک نقاطی در اربیل عراق و ادلب سوریه را هدف قرار داد.

دست‌کم یک فروند از این موشک‌ها به فرودگاه اربیل عراق اصابت کرد و پروازها در این فرودگاه را برای چند ساعت متوقف کرد. همچنین تعدادی از این موشک‌ها به مناطق مسکونی اربیل اصابت کردند.

هیمین هه‌ورامی نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق حمله موشکی سپاه پاسداران را «توجیه‌ناپذیر» خواند و تأیید کرد که یکی از موشک‌ها به منزل پیشرو دیزه‌یی اصابت کرده که منجر به کشته شدن وی و چهار عضو دیگر خانواده‌اش شده است. دیزه‌ای بازرگان بود.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در واکنش به این حملات، وزارت خارجه عراق «تجاوز» جمهوری اسلامی را که منجر به کشته شدن شماری از شهروندان غیرنظامی عراق شد محکوم کرد. مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز با محکوم کردن این اقدام سپاه پاسداران از دولت عراق خواست درباره نقض آشکار تمامیت ارضی عراق و اقلیم کردستان سکوت نکند.

وی افزود: «در روزهای آینده با شرکایمان دبرای جلوگیری از این حملات وحشیانه علیه مردم بی‌گناه فعالیت خواهیم کرد.»

ساعاتی پس از این حملات، سپاه در اطلاعیه اعلام کرد «مقرّهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی» به تلافی انفجارهای کرمان و حمله به نیروهای امنیتی در راسک هدف قرار داده شد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره سه خود مدعی شد که «مقرّ جاسوسی رژیم صهیونیستی» را در کردستان عراق منهدم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز حمله موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد. ماتیو میلر سخنگوی این وزارتخانه با تسلیت به بازماندگان قربانیان موشک‌باران سپاه پاسداران گفت این قبیل حملات ثبات در عراق را تضعیف می‌کند.

سپاه مدعی شد مراکز تجمع داعش در ادلب سوریه را نیز هدف قرار داده است اما شبکه «المیادین» به نقل از منابع محلی گزارش داد سپاه به مناطقی حمله کرد که گروه «تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) آنجا مستقر است که از مخالفان بشار اسد هستند.

حمله موشکی به سوریه و عراق در شرایطی صورت گرفته که مسئولیت انفجارهای کرمان را «داعش خراسان» که در افغانستان مستقر است به عهده گرفت. با اینهمه رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران نوشتند که «داعش» و «موساد» با هم نقره‌داغ شدند!

در تأیید این حملات، سردار پاسدار محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در «ایکس» نوشت: «دست و بازوی برادرانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدان نستوه در سراسر منطقه را می‌بوسم که به آمریکا، رژیم صهیونیستی و تروریست‌های حامی آنها مجدداً و با قدرت یادآوری کردند که دوران بزن در رو مدت‌هاست تمام شده است.»

همچنین سردار پاسدار حسن حسن‌زاده فرمانده «سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ» با تکرار اینکه در حمله سپاه مقر‌ّ جاسوسی و محل استقرار تروریست‌ها در هم کوبیده شد، گفت: «حملات دقیق سپاه نشان داد همه فعالیت‌ها، اقدامات و تلاش‌های آنها مورد رصد جمهوری اسلامی و سربازان گمنام کشورمان است.»

حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کردستان عراق و ادلب سوریه با موشک‌های بالستیک در شرایطی صورت گرفت که در چنین وضعیت جنگی باز هم پرواز هواپیماهای مسافربری بر فراز ایران متوقف نشده بود. در یک نمونه بعد از اصابت موشک به فرودگاه اربیل هواپیمای ایرباس «ترکیش ایرلاین» پرواز THY4CX از مبداء استانبول نتوانست در اربیل فرود آید و بیشتر از نیم ساعت برفراز آن شهر دور می‌زد تا شرایط فرود مهیا شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy