Saturday, Jan 20, 2024

صفحه نخست » شمار نیروهای سپاه که بدست اسرائیل کشته شدند افزایش یافت، جزئیات جدید

1111.jpgاخبار تکمیلی:

ایران اینترنشنال - روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از جان باختن یکی از مجروحان حمله به دمشق به نام محمد امین صمدی خبر داد و گفت تعداد کشته‌های حادثه به پنج تن رسیده است.

پیش‌تر مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند در حمله اسرائیل به ساختمانی در پایتخت سوریه، چهار عضو نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله فرمانده اطلاعاتی آن کشته شده‌اند.

احتمال واکنش جمهوری اسلامی به ترور مقام‌های نیروی قدس سپاه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نسبت به کشته شدن چهار نیروی قدس سپاه پاسداران بر اثر حملات هوایی در دمشق واکنش نشان داد.

او این حملات را به اسرائیل نسبت داد و آن را «نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک‌آمیز به اهداف مختلف» در خاک این کشور خواند.

سخنگوی وزارت خارجه، خواهان «واکنش صریح» دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل نسبت به این حمله و محکوم کردن آن شد.

کنعانی همچنین تهدید کرد که ایران «حق پاسخ متقابل به تروریسم سازمان‌یافته» اسرائیل را برای خود «در زمان و مکان مقتضی» محفوظ می‌داند.

گزارش اولیه:

ترور ۴ فرمانده اطلاعات نیروی قدس در سوریه

بیانیه سپاه پاسداران: ۴ مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای سوری کشته شدند

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای درباره حمله روز شنبه ۳۰ دی به دمشق منتشر کرد و آن را به اسرائیل نسبت داد.

در این بیانیه آمده است «طی حمله هوایی اسرائیل، تعدادی از نیروهای سوری و چهار تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی» کشته شدند.

تسنیم: پیکر ۸ تن از زیر آوار خارج شد که فقط یک نفرشان زنده بود

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران نوشت که در پی حمله هوایی به ساختمان سپاه در دمشق، تا این لحظه پیکر هشت نفر از زیر آوار خارج شده است.

بر اساس این گزارش، تنها یک نفر آنان زنده از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل شده است.

تصاویر منتشره از محل کشته شدن نیروهای اطلاعاتی سپاه قدس در دمشق

اسامی افراد کشته شده سپاه پاسداران در دمشق اعلام شد

روابط‌ عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی در حمله روز شنبه به دمشق کشته شدند.

پیش‌ از این رسانه‌ها در ایران از کشته شدن صادق امیدزاده معروف به «حاج صادق»، فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در این حملات خبر داده بودند.

خبرگزاری دانشجو پس از اطلاعیه جدید سپاه توضیح داد که «حاج صادق» نام عملیاتی حجت‌الله امیدوار، معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه بوده و نوشت که او «به دعوت دولت سوریه» به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور داشته است.

ایران وایر - حمله امروز اسرائیل در ساعت ۱۰.۵ صبح به وقت محلی روی داده است و خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داد ساختمانی چند طبقه که مورد استفاده نیروهای ایرانی حامی دولت سوریه بود، بر اثر این حمله «با خاک یکسان شد.»

تسنیم با استناد به شواهد میدانی نوشت که ساختمان‌های مجاور محل حادثه بر اثر این حمله به شدت خسارت دیده‌اند و شماری از شهروندان سوری نیز زخمی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز ضمن اعلام اینکه این حمله با موشک انجام شده، آمار ۱۰ کشته و زخمی را تایید کرده است.

این مرکز حقوق بشری با اتکا به منابع خود در داخل سوریه اعلام کرد ساختمان مورد حمله در محله‌ای با «تدابیر امنیتی بسیار بالا» قرار داشته که عمدتا نیروهای سپاه پاسداران ایران و اعضای گروهای فلسطینی طرفدار جمهوری اسلامی در آنجا زندگی می‌کردند.

***

ویدئوهایی از حمله امروز اسراییل در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که دود بزرگی در محله «المزه» به هوا بلند شده است. رسانه‌های دولتی سوریه این حمله را «تجاوز اسرائیل» عنوان کردند.

حمله جدید به اعضای سپاه چهار هفته پس از آن رخ می‌دهد که رضی موسوی، مسئول بلندپایه نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز در حمله‌ای این‌چنینی در محله زینبیه دمشق کشته شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پیش از این و در ۱۸ دی ماه نیز شش منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که اسرائیل موج بی‌سابقه‌ای از حملات مرگبار را در سوریه آغاز کرده است که کامیون‌های باری، زیرساخت‌ها و افراد مرتبط با انتقال سلاح‌های جمهوری اسلامی ایران به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه را هدف قرار می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه، ۲۸ دی، در یک نشست خبری در ستاد جنگ در تل‌آویو در پاسخ به پرسشی درباره حمله به ایران اشاره کرد که کشورش به ایران «حمله می‌کند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy