Saturday, Jan 20, 2024

صفحه نخست » متلک سخنگوی فارسی‌زبان دولت اسرائیل به خامنه ای

kayhan.jpgکیهان لندن - امروز سردار پاسدار «حاج صادق امیدزاده» معروف به یوسف با نام سازمانی «حجت‌الله امیدوار» مسئول اطلاعات سپاه قدس در سوریه و دستیاران وی علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی در ساختمانی در محله «المزه» دمشق که پایگاه اصلی اطلاعات «سپاه قدس» بود شناسایی شدند و هدف قرار گرفته و کشته شدند.

این عملیات نشان می‌دهد تا چه اندازه سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در جمع‌آوری اطلاعات در مورد موقعیت نیروهای ارشد سپاه قدس در منطقه دقیق عمل کرده‌اند و همزمان تا چه اندازه دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ضعیف و خودش پر از حفره‌های امنیتی است!

ترور پی‌ در پی فرماندهان ارشد سپاه در سوریه توسط اسرائیل نمی‌تواند بدون همکاری عوامل نفوذی در نیروهای مسلح خود جمهوری اسلامی و همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم سوریه صورت گرفته باشد. چنانکه حکومت پس از ترور محسن فخری‌زاده از عوامل اتمی-موشکی حکومت در جاده دماوند در آذرماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد برای دست‌کم ۱۴ نفر از عوامل ترور کیفرخواست صادر شده و ۹ نفرشان بازداشت شدند. در این پرونده حتا علیرضا اکبری از فرماندهان ارشد شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی اعدام شد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در واکنش به کشته شدن «حاج صادق امیدزاده» و همکارانش در محله المزه دمشق، بن سبطی سخنگوی فارسی‌زبان دولت اسرائیل ساعاتی پس از عملیات ارتش این کشور در دمشق با انتشار تصویری از علی خامنه‌ای در حال خواندن «نماز میّت» بر تابوت رضی موسوی مسئول تدارکات «سپاه قدس» به کنایه در شبکه «ایکس» به «جدول کاری هفتگی خامنه‌ای» اشاره کرده و می‌نویسد: «یکشنبه- نماز میّت شهید سپاهی، دوشنبه- نماز میّت و تشییع جنازه، سه‌شنبه- نماز میّت، چهارشنبه- نماز میّت و بوسیدن دختران شهید، پنجشنبه- سرشماری اعضای سپاه (الباقی)...»

tweet2.jpg

کنایه‌‌های بن سبطی به علی خامنه‌ای آنهم در حالی که تأکید بر خواندن «نماز میّت» بر جنازه‌ی فرماندهان سپاه پاسداران دارد می‌تواند «جنگ روانی» جهت تشدید فشارها روی رهبر نظام به عنوان «فرمانده کل قوا» و تحریک وی و اطرافیانش برای اقدام تلافی‌جویانه باشد. سیاستی که به باور بسیاری تحلیلگران، دام اسرائیل برای سوق دادن رژیم ایران در باتلاق است.

از پیش گزارش‌هایی نیز در مورد اختلافات میدانی فرماندهان و نیروهای این گروه‌ها در مقاطع مختلف وجود دارد. اغلب این اختلافات عمدتا یا بر سر باورهای ایدئولوژیک و شیوه‌های تاکتیکی است و یا بر سر منابع مالی. احتمال لو رفتن یا درز اطلاعات مربوط به واحدهای «سپاه قدس» و مأموریت‌های فرماندهان در همین رقابت‌ها و اختلافات زیاد است.

باید یادآور شد ضرباتی که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران (ساس) از سرویس‌های رقیب منطقه‌ای دریافت می‌کند پس از عزل حسین طائب در تابستان ۱۴۰۱ بیشتر شده است. پس از آن این شایعه در نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی مطرح شد که اعضای تیم طائب به تلافی برکناری وی، اطلاعات سرّی سپاه پاسداران را به عوامل مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی لو می‌دهند.

با اینهمه در همان دوران که طائب بر اطلاعات سپاه پاسداران سلطه داشت نیز شیخ علی یونسی وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی تیرماه ۱۴۰۰ در یک مصاحبه گفت «نفوذ موساد در کشور آنقدر زیاد شده که مسئولان باید نگران جان‌شان باشند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy