Sunday, Jan 21, 2024

صفحه نخست » تصاویر دروغ‌رسانی فتوشاپی حکومت برای توجیه حمله سپاه

سایت شبکه روداو در اقلیم کردستان عراق در گزارشی به چند مورد از انتشار دروغ‌رسانی و اطلاعات نادرست از سوی رسانه‌های حکومتی ایران برای «توجیه کردن حمله به اربیل» پرداخت.

fake.jpgدر این گزارش، تصاویری دستکاری شده که از سوی رسانه‌ها و حساب‌های کاربری وابسته به جمهوری اسلامی به عنوان تصاویر واقعی منتشر شده‌اند، در کنار نسخه اصلی تصاویر به چشم می‌خورد.

پرس تی‌وی روز پنجشنبه عکسی منتشر کرد با این توضیح که پیشرو دزه‌یی را در کنار یک مامور اسرائیلی نشان می‌دهد اما بررسی این تصویر از سوی روداو نشان می‌دهد این عکس دستکاری شده. این شبکه همچنین نسخه اصلی عکس را منتشر کرده که در آن اثری از پیشرو دزه‌یی نیست.

رسانه‌های حکومتی پیشرو دزه‌یی، تاجر کُرد اهل اقلیم کردستان را به همکاری با موساد متهم کرده بودند. او به همراه فرزند و همسرش در حمله سپاه به اربیل کشته شد.

تصویر دیگری نیز از سوی پرس‌ تی‌وی منتشر شده که پیشرو دزه‌یی را در کنار فردی که یک «خاخام صهیونیست» توصیف شده نشان می‌دهد، اما نسخه اصلی عکس که سایت شبکه تلویزیونی روداو منتشر کرده فرد دیگری را نشان می‌دهد.

روداو همچنین به ویدیویی با زیرنویس عربی اشاره کرده که در آن مهمانی در یک برنامه تلویزیونی اسرائیل از حضور نیروهای کشورش در شمال عراق صحبت می‌کند، اما در واقع صحبت‌های او درباره جراحی چشم با لیزر است و ارتباطی به اقلیم کردستان ندارد.

حساب‌های کاربری وابسته به حکومت تصویری گرافیکی را نیز با لوگوی شبکه الجزیره منتشر کرده‌اند که در آن یک عضو اپوزیسیون اسرائیل می‌گوید، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، باید اعتراف کند که در حمله سپاه به اربیل نیروهای اثرگذار و فعالی را از دست داده، حال آنکه، به گفته روداو، الجزیره هرگز چنین چیزی را منتشر نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy