Friday, Jan 26, 2024

صفحه نخست » آتش‌سوزی در یک نفتکش در دریای عدن پس از حمله موشکی حوثی‌ها

26-7.jpgبی بی سی فارسی - یک نفتکش در دریای عدن دچار آتش‌سوزی شده است که به گفته شرکت حمل و نقل متولی آن پس از اصابت موشکی که حوثی‌ها شلیک کرده‌اند دچار این سانحه شده است.

حوثی‌ها هم تایید کرده‌اند که امشب - جمعه ۲۶ ژانویه - کشتی به نام مارلین لوآندا را هدف قرار داده‌اند.

شرکت دریایی ترافیگورا به بی‌بی‌سی گفت که این حمله باعث آتش‌سوزی در یکی از مخازن بار این کشتی شده و از تجهیزات آتش‌نشانی برای مهار آتش استفاده شده است.

مقام های آمریکایی هم به سی‌بی‌سی - شریک کاری بی‌بی‌سی در‌آمریکا - گفتند این نفتکش هدف اصابت یک موشک بالستیک ضدکشتی قرار گرفته و نیروهای دریایی آمریکا در آب‌های دریای عدن به درخواست فوری کمک آن پاسخ داده و به منطقه اعزام شده‌اند.

به گفته مقام‌های آمریکایی این سانحه صدمه جانی در پی نداشته است.

این تازه‌ترین مورد از حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها است. این گروه از زمان جنگ اسرائیل به حمایت از حماس شماری از کشتی‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده است.

این نفتکش به هنگام حرکت در دریای عدن پرچم جزایر مارشال را در عرشه به اهتزار درآورده بود.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا گزارش کرده که این سانحه در موقعیت ۶۰ مایل-دریایی جنوب شرق خلیج عدن روی داده است.

شرکت ترابری دریایی ترافیگورا صدمه دیدن این نفتکش را تایید کرده و گفته ناوهای نظامی در حال کمک‌رسانی به آن هستند.

همزمان یحیی ساریا، سخنگوی نیروهای نظامی حوثی‌ها گفته این گروه از «چند موشک دریایی متناسب» برای هدف قرار دادن «مستقیم» یک نفتکش سود برده است.

حوثی‌ها از نوامبر گذشته و پس از آغاز جنگ اسرائیل-غزه به دهها کشتی تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده‌اند.

این گروه که از حمایت ایران برخوردار است می‌گوید این حملات در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به غزه و کشته شدن هزاران فلسطینی در سه ماه گذشته است.

حمله اسرائیل به حماس در نوار غزه پس از آن آغاز شد که حماس روز هفتم اکتبر سال گذشته با حمله گسترده به خاک اسرائیل ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۴۰ نفر را هم گروگان گرفت.

پس از آن ارتش اسرائیل در حملاتی وسیع و سهمگین ابتدا شمال و مرکز و اکنون جنوب نوار غزه را هدف قرار داد که طی ان بنابر گزارش تشکیلات بهداشتی حماس در غزه، بیش از ۲۵ هزار نفر کشته شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy