Friday, Jan 26, 2024

صفحه نخست » دونالد ترامپ باید ۸۳ میلیون دلار غرامت بپردازد

26-8.jpgبی بی سی فارسی - دادگاهی در نیویورک به دونالد ترامپ دستور داده است ۸۳.۳ میلیون دلار برای تهمت زدن به نویسنده صنعت مد، ای جین کارول، بپردازد. این پرونده به اظهارات آقای ترامپ در سال ۲۰۱۹ زمانی که رئیس جمهور بود مربوط می‌شود.

آقای ترامپ قبلا به خاطر وارد کردن افترا به خانم کارول و تعرض جنسی به او در دهه ۱۹۹۰ محکوم شده بود.

جریمه‌ای که هیات منصفه تعیین کرده است شامل ۱۸.۳ میلیون دلار غرامت و ۶۵ میلیون دلار جریمه تنبیهی است.

آقای ترامپ روز پنجشنبه در دادگاه از خود دفاع کرد و روز جمعه در جریان طرح ادله پایانی ناگهان جلسه دادگاه را ترک کرد.

غرامت برای آسیبی است که اظهارات او به وجهه و سلامت عاطفی خانم کارول وارد کرده است.

هیات منصفه باید با بررسی بیانیه‌های دونالد ترامپ علیه جین کارول - یکی در روز ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹، و یکی در روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۹ بررسی می‌کرد که آیا «از روی شرارت، نفرت، یا بدخواهی، یا لجاجت، کینه توزی، یا بی‌بند و باری، یا بی‌احتیاطی یا بی‌اعتنایی به حقوق خانم کارول» عمل کرد.

هیات منصفه همچنین باید جریمه‌ای تنبیهی را تعیین می‌کرد که هدف آن جلوگیری از ادامه صحبت از سوی آقای ترامپ علیه خانم کارول بود.

او مکررا هر گونه خطایی را رد کرده و می‌گوید هرگز با او ملاقات نکرده بود.

آقای ترامپ در بیانیه ای که کمپین انتخاباتی او منتشر کرد نوشت: «واقعا مضحک است! من کاملا با هر دو حکم مخالفم، و از این «تعقیب جادوگر که تحت نظر بایدن» علیه من و حزب جمهوری خواه انجام می شود فرجام خواهم خواست. نظام حقوقی ما از کنترل خارج شده و به عنوان ابزاری سیاسی به کار می رود. آنها کلیه حقوق متمم اول (قانون اساسی) را سلب کرده اند. این آمریکا نیست!»

یک دادگاه غیرکیفری سال گذشته نتیجه‌گیری کرد که آقای ترامپ در دهه ۱۹۹۰ در فروشگاه لباس در نیویورک به خانم کارول - ستون‌نویس مجلات مد - تعرض جنسی کرده بود.

هیات منصفه آن دادگاه اظهارات آقای ترامپ که اتهامات خانم کارول را دروغ خوانده بود به مثابه تهمت قلمداد کرد، او را مسئول شناخت و به او دستور داد حدود ۵ میلیون دلار غرامت بپردازد.

این پرونده تازه بر اظهارات تهمت‌آمیز دیگری که آقای ترامپ در سال ۲۰۱۹ بیان کرده بود تمرکز داشت.

وکلای خانم کارول خواستار ۲۴ میلیون دلار غرامت - ۱۲ میلیون دلار برای آسیب به وجهه و ۱۲ میلیون دلار برای آسیب عاطفی - شده بودند.

این بیش از غرامتی بود که آنها در محاکمه اول خواسته بودند، چون خانم کارول استدلال کرد که اظهارات او به عنوان رئیس جمهور سرمنشاء آسیب بیشتری برای او بوده است.

بعد از آنکه هیات منصفه حکم را قرائت کرد، خانم کارول وکلای خود در آغوش کشید.

آقای ترامپ که پیشتر ناگهان جلسه را ترک کرده بود برای شنیدن نتیجه به جلسه برنگشت.

در جریان ادله پایانی در روز جمعه، یک وکیل خانم کارول به دادگاه گفت که وجهه او به شدت از اظهارات رئیس جمهور سابق دایر بر انکار تعرض جنسی آسیب دیده است.

او گفت: «این پرونده همچنین به تنبیه دونالد ترامپ مربوط می‌شود... این محاکمه برای آن است که او وادار شود برای همیشه از این کار دست بکشد.»

آقای ترامپ همچنان این ادعای خود را تکرار می‌کند که با خانم کارول ملاقات نکرده بود.

او روز جمعه در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «من حتی نمی دانم این زن کیست - اصلا خبر ندارم که او کیست، یا از کجا آمده. این یک کلاهبرداری دیگر است... تلاش برای یافتن جادوگر با انگیزه سیاسی.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy