Sunday, Jan 28, 2024

صفحه نخست » اجرای حکم اعدام چهار زندانی سیاسی در ایران

28-20.jpg ایندیپندنت فارسی - سحرگاه روز دوشنبه، وفا آذربار، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و پژمان فاتحی، چهار زندانی کرد در زندان قزلحصار اعدام شدند. خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی این چهار نفر را «مرتبط با موساد» معرفی کرد و نوشت که حکم اعدام آنها پس از رد فرجام‌خواهی اجرا شد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو بامداد روز دوشنبه با انتشار ویدیویی از ورود خودروی حامل دادستان همراه با دو آمبولانس و چند خودروی نیروهای امنیتی به زندان قزل‌حصار کرج خبر داده بود. بر اساس این گزارش، این چهار زندانی روز یکشنبه جهت اجرای حکم اعدام از زندان اوین تهران به زندان قزل‌حصار کرج منتقل شده بودند.

خانواده‌های این چهار زندانی نیز پس از گذشت ۱۹ ماه، اولین دیدار و آخرین ملاقات خود را با آنها انجام داده بودند. به نوشته هه‌نگاو، رسانه‌های حکومتی در مرداد سال قبل مدعی شدند که این چهار زندانی سیاسی که از اعضای حزب کومله‌اند «به طور مسلح» بازداشت شده‌اند.

***

حامد اسماعیلیون در واکنش به اعدام پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار، خامنه‌ای را «آدم‌کش اعظم» توصیف کردس و نوشت: دشمن جوانی و عشق و زیبایی‌اند. حال چهار خانواده‌ دیگر برای تمام عمر با خاطره‌ آدم‌هایی که به ظلم کشته شده‌اند، باقی می‌مانند.»
وی افزود: «هر آن‌کس را که اعتراف اجباری گرفت، حکم داد، به مسلخ برد، طناب انداخت، چهارپایه کشید و آن آدمکش اعظم، علی خامنه‌ای را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم. همه‌ شما که عمله‌ ظلم هستید پاسخگو خواهید شد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy