Monday, Jan 29, 2024

صفحه نخست » آخرین اخبار از خطر درگیری نظامی میان جمهوری اسلامی و آمریکا

crisis.jpg- طبق گزارش ها، پدافند هوایی ایران به بالاترین سطح آمادگی خود در سراسر کشور رسیده است

- شورای آتلانتیک در واکنش به حمله گروه‌های نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «آمریکا باید در اوایل چرخه تنش با قدرت بیشتری پاسخ می‌داد و حالا باید این کار را انجام دهد.»

- در این مطلب آمده واشینگتن باید گزینه‌هایی مانند «تعقیب دارایی‌های هوایی و دریایی ایران برای ایجاد ممنوعیت اجباری انتقال محموله‌های سپاه به متحدانش و گسترش عملیات هوایی علیه حوثی‌ها برای هدف قرار دادن رهبری آنها» را در نظر بگیرد.

- روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی درباره حمله گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی به سربازان آمریکایی نوشت: «همه می‌دانند عامل واقعی این حمله‌ها ایران است،» و پبشنهاد داد در پاسخ، «کشتی جاسوسی ایران را که در دریای سرخ در حال تردد بوده، به کف اقیانوس بفرستید».

مقام سابق نیروی دریایی آمریکا: پاسخ ما به حمله اخیر ایران شاید اهدافی در داخل ایران باشد

فرمانده پیشین ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت پاسخ کشورش به حمله به نظامیان ایالات متحده در اردن، ممکن است حمله به اهدافی در سواحل و سکوهای نفت و گاز ایران باشد. اسکای‌نیوز عربی نوشت او گفته طرح‌های پاسخ پیشنهادی شامل حمله به اماکنی داخل ایران با موشک‌های کروز پیشرفته است.

- یک سخنگوی هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل به وال استریت ژورنال گفت حمله به سربازان آمریکایی «ربطی به ایران ندارد»، و «درگیری از سوی ارتش آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه آغاز شده».

bloomberg.jpg

***

لوموند: جمهوری‌خواهان آمریکا به بایدن فشار می‌آورند که به ایران حمله کند

رادیو بین المللی فرانسه - لوموند روزنامۀ عصر پاریس در شمارۀ امروز خود مطلبی به چاپ رسانده است دربارۀ خطر تشدید تنش و درگیری نظامی میان آمریکا و ایران، پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در نتیجۀ حملۀ پهپادی نیروهای نیابتی حکومت تهران.

لوموند نوشته است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در مقابل انتخاب بسیار دشواری قرار گرفته است. او می‌خواهد قدرت بازدارندگی آمریکا را احیاء کند بی آنکه اقدام او به یک درگیری مستقیم نظامی با ایران منجر شود.

لوموند یادآوری می‌کند که رقبای جمهوری‌خواه بایدن خواستار حملۀ مستقیم به ایران شده‌اند و در واکنش به مطالبۀ آنان، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد، تأکید نمود که هیچ تردیدی نیست که آمریکا از همۀ مسببان حملۀ به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن تاوان خواهد ستاند.

سناتور دموکرات و رئیس کمیسیون نیروهای نظامی آمریکا در سنای این کشور ابراز اطمینان کرده که بایدن متناسب با حملۀ صورت گرفته پاسخ خواهد داد. با این حال، لوموند یادآوری کرده است که ده ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقبای جمهوری‌خواه او از جمله دونالد ترامپ بر جو بایدن فشار می‌آورند و او را به "ضعف" متهم می‌کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

راجر ویکر، سناتور جمهوری‌خواه و عضو کمیسیون نیروهای نظامی آمریکا در سنای این کشور گفته است که "تاکنون پاسخ‌های دولت بایدن تنها به تشدید حملات ایران منجر شده‌اند و اکنون وقت آن رسیده که پاسخی سریع و قاطع در مقابل چشم جهانیان" به حکومت ایران داده شود. لیندسی گراهام دیگر سناتور آمریکایی نیز در اظهاراتی جداگانه خطاب به دولت بایدن گفته است : "اکنون ایران را هدف حمله قرار بدهید و با شدت هم به آن حمله کنید."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy