Monday, Jan 29, 2024

صفحه نخست » پیروزی ایران مقابل سوریه در ضربات پنالتی + فیلم

iran.jpgصعود ایران به یک‌چهارم نهایی و رویارویی با ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران پس از نمایش موفقی که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا داشتند و سه پیروزی متوالی مقابل تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به‌دست آوردند، امشب در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف سوریه، تیم سوم جدول گروه B رفتند و در حالی که با گلزنی و ضربه پنالتی مهدی طارمی در دقیقه 34 پیش افتادند، نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و در دقیقه 64 با پنالتی عمر خربین دروازه خود را باز شده دیدند تا کارشان گره بخورد.

تیم ملی ایران در دقیقه 1+90 با اخراج مهدی طارمی 10 نفره شد تا شرایط عجیبی را مقابل سوریه تجربه کرد و بازی به وقت‌های اضافه برود که در پایان 120 هم تیمی نتوانست گل دوم را بزند تا ضربات پنالتی تعیین کننده برنده باشد.

در ضربات پنالتی کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی ترابی و در نهایت احسان حاج‌صفی موفق شدند گلزنی کنند تا تیم ملی ایران با برتری 5 بر 3 مقابل سوریه در پنالتی‌ها راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا و حریف تیمژاپن شود؛ مسابقه حساسی که باید سه روز دیگر (شنبه) شاهد باشیم؛ البته بدون مهدی طارمی.

شرح گل

ایران یک - سوریه صفر (دقیقه 34: مهدی طارمی): پنالتی اعلام شده به سود ایران با خطا روی طارمی را این بازیکن برخلاف جهت احمد مدنیه به سمت راست دروازه سوریه زد و گل اول را به ثمر رساند.

ایران یک - سوریه یک (دقیقه 64: عمر خربین): پنالتی اعلام شده به سود سوریه را عمر خربین برخلاف جهت بیرانوند که به سمت راست شیرجه رفته بود، با ضربه زمینی و نرم تبدیل به گل کرد تا کار را به تساوی بکشد.

ضربات پنالتی:

ایران 1 - سوریه 0 : کریم انصاری‌فرد زننده اولین ضربه پنالتی ایران بود که شوت او دور از دستان احمد مدنیه به سمت راست این گلر تبدیل به گل شد.

ایران 1 - سوریه 1 : پابلو صباغ با پای چپ توپ را به مرکز دروازه زد و دروازه بیرانوند که سمت راست شیرجه رفته بود را باز کرد.

ایران 2 - سوریه 1 : رامین رضاییان برای زدن دومین ضربه پنالتی پشت توپ رفت؛ ضربه او پس از یک دورخیز برخلاف جهت احمد مدنیه که سمت چپ شیرجه رفته بود، تبدیل به گل شد.

ایران 2 - سوریه 1 : فهد الیوسف، بازیکن تعویضی سوریه پنالتی خود را زمینی زد که بیرانوند با شیرجه به سمت راست آن را مهار کرد.

ایران 3 - سوریه 1 : امید ابراهیمی با ضربه استثنایی به کنج دروازه سوریه و دور از دستان احمد مدنیه توپ را تبدیل به گل کرد.

ایران 3 - سوریه 2 : در حالی که بیرانوند سمت چپ خود شیرجه رفته بود، ایهم اوسو موفق به گلزنی شد.
ایران 4 - سوریه 2 : مهدی ترابی با شوت به سمت راست دروازه بان که سمت مخالف را شیرجه رفته بود، گلزنی کرد.

ایران 4 - سوریه 3 : علاءالدین دالی با شوت استثنایی به طاق دروازه موفق به گلزنی شد.

ایران 5 - سوریه 3 : آخرین پنالتی را احسان حاج‌صفی با پای چپ و خلاف جهت گلر سوریه به کنج دروازه زد و ایران را به مرحله بعد رساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy