Friday, Feb 2, 2024

صفحه نخست » چرا این افسر سی‌آی‌ای به ۴۰ سال زندان محکوم شد؟

cia.jpgرادیو فردا - وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد یک افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، به جرم یکی از بزرگترین نشت‌های اطلاعاتی در تاریخ این سازمان به ۴۰ سال زندان محکوم شده است.

وزارت دادگستری در بیانیه‌ای تصریح کرد: اطلاعاتی که جاشوا آدام شولت «به سرقت برده و اختیار گروه افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده بود٬ یکی از بزرگترین نشت‌های غیرمجاز اطلاعات طبقه‌بندی شده در تاریخ ایالات متحده است».

جاشوا آدام شولت، ۳۵ ساله از نیویورک، به جرم جاسوسی، هک رایانه، اهانت به دادگاه، اظهارات نادرست به ماموران پلیس فدرال اف‌بی‌ای وداشتن عکس‌های سوءاستفاده از کودکان به ۴۸۰ ماه زندان محکوم شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده جاشوا آدام شولت در مارس ۲۰۲۰، ژوئیه ۲۰۲۲ و سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار شد.

ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۷ اقدام به انتشار اطلاعات طبقه بندی به سرقت رفته از سی‌ای‌آی کرد که از آنها به عنوان «والت ۷» و «والت ۸» یاد می‌شود.

در کیفرخواست تصریح شده است که آقای شولت در جریان رسیدگی به این پرونده مکررا دروغ گفت.

دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی منهتن نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد آقای «شولت با ارتکاب برخی از وقیحانه‌ترین جرایم جاسوسی در تاریخ آمریکا به کشور خود خیانت کرد.»

آقای ویلیامز اضافه کرد که جاشوا آدام شولت به دلیل اختلافات با نهادی که در آن کار می‌کرد، صدمات بسیاری به «امنیت ملی» کشور وارد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy