Wednesday, Feb 7, 2024

صفحه نخست » پایان تلخ در جام ملت‌ها

qatar.jpgقطر با صعود به فینال جام ملت‌های آسیا حریف اردن شد

ایران ۲ - ۳ قطر

ورزش سه، ایران دوباره پای فینال لغزید و به شکل ناباورانه بازی نیمه‌نهایی جام ملت‌ها مقابل قطر را واگذار کرد.

شرح گل‌ها:
ایران 1 - قطر صفر (دقیقه 4: سردار آزمون): اوتی که مهدی طارمی در سمت راست زمین گرفته بود را علیرضا جهانبخش با پرتاب بلند به محوطه جریمه فرستاد که ضربه پشت سر سعید عزت‌اللهی را میگل پریرا به شکل ناقص دفع کرد تا سردار آزمون با فرصت‌طلبی، جای‌گیری مناسب و ضربه قیچی برگردان تماشایی گل اول بازی را به ثمر رساند.

ایران 1 - قطر 1 (دقیقه 17: جاسم جابر): فرار اکرم عفیف از سمت راست محوطه جریمه و پاس کات‌بک او را جاسم جابر با شوت محکم از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به پای مدافع ایران و عبور از روی سر بیرانوند به تور دروازه چسبید و گل تساوی را به همراه داشت.

ایران 1 - قطر 2 (دقیقه 43: اکرم عفیف): موج دوم حمله قطر با دفع اشتباه بازیکنان ایران در زمین خودی شکل گرفت که پاس رو به جلوی احمد فتحی را اکرم عفیف با نفوذ سریع به محوطه جریمه و شوت فنی و تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پیش بیفتند.

***

ایران 2 - قطر 2 (دقیقه 51: علیرضا جهانبخش): در زمان پنالتی زودهنگام نیمه دوم برای ایران، در حالی که مشعل برشم به سمت راست شیرجه رفته بود، علیرضا جهانبخش توپ را به مرکز دروازه زد تا گل تساوی به ثمر برسد.

***

ایران 2 - قطر 3 (دقیقه 82: المعز علی): ارسال اکرم عفیف از سمت چپ زمین را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر برگشت داد تا پشت محوطه جریمه توپ به عبدالعزیز حاتم برسد و این بازیکن یک دقیقه پس از تعویض اقدام به شوت‌زنی کند که ضربه او در میانه راه به المعز علی رسید و در حالی که رامین رضاییان آفساید را پُر کرده بود، این مهاجم گل سوم قطر را با شوت زمینی زد.

***

کارت قرمزاخراج:
ایران: شجاع خلیل زاده (3+90)

***

ایران در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه سه بر دو به قطر باخت. فینال این دوره میان اردن و قطر برگزار می‌شود.

ایران بیش از چهار دهه است که نتوانسته قهرمان معتبرترین رقابت‌های ملی در آسیا شود. قطر روز شنبه در بازی فینال به مصاف اردن خواهد رفت. اردن در نیمه‌نهایی با پیروزی دو بر صفر مقابل کره جنوبی شگفتی‌ساز مسابقات شد.

afc.jpgباور نکردنی؛ معجزه فوتبال، یک‌ پای فینال مشخص شد

تیم ملی فوتبال اردن در ادامه تاریخ‌سازی خود با پیروزی برابر کره جنوبی برای نخستین بار به دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا راه یافت.

در نخستین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا عصر سه‌شنبه 17 بهمن، تيم‌های ملی اردن و کره جنوبی در ورزشگاه «احمد بن علی» قطر به مصاف هم رفتند و در پایان، اردنی‌ها با ارائه نمایشی چشم‌نواز و هجومی با دو گل حریف خود را شکست دادند و به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه یافتند.

شاگردان حسین عموته در نیمه نخست سوار بازی بودند و چندین فرصت خطرناک بر روی دروازه کره جنوبی ایجاد کردند که با درخشش دروازه‌بان کره‌ای‌ها راهی به دروازه نداشتند.

در نیمه دوم هم «النشامه» به بازی هجومی خود ادامه دادند و دو مرتبه به ترتیب توسط یزن النعیمات و موسی التعمری به گل رسیدند و برای نخستین بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کردند.

به اين ترتيب، اردن می‌بایست برای مشخص شدن حریف خود در دیدار پایانی منتظر مسابقه فردا عصر ایران- قطر بماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy