Tuesday, Feb 6, 2024

صفحه نخست » سرتیپ ارتش: می توانستم شاه را ترور کنم اما فهمیدم اشتباه است

shah.jpgافسر گارد جاویدان شاهنشاهی با بیان خاطراتی از نحوه همکاری خود با نیروهای انقلابی همزمان با خدمتش در کاخ شاه گفت: برای ترور شاه به گارد جاویدان رفتم و یک سال هم برای این کار تمرین تیراندازی داشتم

مصطفی توتیایی، سرتیپ ارتش جمهوری اسلامی که گفته شده از افسران سابق گارد محافظت از محمدرضاشاه پهلوی بوده، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا می‌گوید: «به نیت ترور شاه به گارد جاویدان پیوستم. اما فهمیدم این کار هم از نظر شرعی اشتباه است و هم به صلاح مملکت نیست.»

برای ترور شاه یک سال تمرین تیراندازی داشتم

وی درباره ترور شاه اظهار کرد : من از اصل و اساس برای ترور شاه به گارد جاویدان رفتم و یک سال روی این موضوع کار کردم و متمرکز بودم و یک سال برای این کار تمرین تیراندازی داشتم. من به اندازه ای در تیراندازی دقیق هستم و تبحر دارم که همین الان و در سن ۷۲ سالگی حاضرم با هر جوانی مسابقه تیراندازی بدهم.

برای ترور شاه فقط به اندازه یک گلوله فرصت دارم

اعتقاد من این بود که من برای ترور شاه فقط به اندازه یک گلوله فرصت دارم نه بیشتر و برای این کار فقط باید روی یک گلوله حساب باز کنم.

من برای ترور شاه به اندازه ای آماده شده بودم که به دوستانم گفتم اگر شنبه به من بگویید شاه را ترور کنم پنجشنبه کار شاه تمام است. البته شرط من برای دوستانم این بود که من زمانی دست به ترور شاه می زنم که مرجع تقلید به من اجازه این کار را بدهد.

اما چه شد که من دست به ترور شاه نزدم؟! پس از یک سال مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدم که ترور شاه شرعا کار درستی نیست، از طرف دیگر انجام این کار به صلاح نبود؛ آقای دکتر آیت به من گفت که اگر شاه ترور شود آنگاه ما ده ها شاه خواهیم داشت و با ده ها شاه باید بجنگیم پس جنگیدن با یک شاه بسیار بهتر از جنگیدن با چند شاه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy