Sunday, Feb 11, 2024

صفحه نخست » آمریکایی ها در لشگرکشی به افغانستان و عراق، دو دشمن ما در شرق و غرب را سرنگون کردند

sbanner.jpgمشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این دو لشگرکشی دو دشمن ما در شرق و غرب را سرنگون کردند گفت: این به نفع ایران شد، اما در عراق و افغانستان آمریکایی‌ها ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری کردند

تسنیم - سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دقایقی قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن یزد اظهار داشت: امروز خرسندم که در جمع مردم قهرمان یزد حضور داشته باشم.

وی با طرح این سئوال که پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب آیا دشمنان ایران قوی‌تر شده‌اند یا ملت و انقلاب ایران قدرتمندتر است گفت: ایالات متحده آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، تلاش کرد به تنها ابرقدرت جهان تبدیل شود و در واقع قدرت هژمونی جهانی و تکسازی قدرت در جهان را براساس یک نظریه پایان تاریخ با تسلط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ائتلاف با اروپایی‌ها را محقق کند و بر تمام کشور‌ها تسلط پیدا کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آن‌ها می‌خواستند قدرت‌های بزرگی مثل چین، روسیه و ایران را ضعیف نگه دارند گفت: الان تقریبا تمام تحلیلگران جهان اعلام می‌کنند که هندسه نظم قدرت جهانی به سمت چندجانبه شدن قدرت در حال حرکت است و قدرت آسیایی یا اورآسیایی مرکب از چین، روسیه، هند و ایران در حال شکل گیری یک قدرت جدید و والاتر از قدرت آمریکا در حال حرکت هستند.

رحیم‌صفوی بیان کرد: همچنین قدرت جهان اسلام متشکل از ۵۷ کشور و قدرت مقاومت اسلامی به رهبری ایران هم از دیگر قدرت‌هایی هستند که امروز در برابر آمریکا ایستادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئولان ایالت متحده آمریکا رسما چند سال قبل اعلام کردند که می‌خواهند خاورمیانه بزرگ را تشکیل دهند و لشکرکشی به عراق و افغانستان با همین هدف صورت گرفت، اما آیا بعد از بیست و چندسال کشتار عظیم آمریکا در افغانستان و عراق توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند؟

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این دو لشگرکشی دو دشمن ما در شرق و غرب را سرنگون کردند گفت: این به نفع ایران شد، اما در عراق و افغانستان آمریکایی‌ها ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری کردند.

رحیم‌صفوی با اشاره به تحولات اوکراین و روسیه گفت: آمریکایی‌ها با یک کودتای مخملی رئیس جمهوری را در اوکراین مستقر کردند تا این کشور را به ناتو وارد کرده و تهدید بزرگی برای روسیه شوند که روسیه هم با حمله به اوکراین جلوی این هدف را گرفت.

وی بیان کرد: در اوکراین هم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نتوانستند با هزینه‌های بسیار بسیار گزافی که کردند نتیجه بگیرند و روسیه شهر‌های روس زبان اوکراین را گرفت.شته باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy