Wednesday, Feb 21, 2024

صفحه نخست » سه سال و هفت ماه حبس برای برگزیده المپیاد جهانی میکروالکترونیک

amirkabir.jpgایران وایر - در ادامه سرکوب دانشجویان توسط حکومت، دادگاه انقلاب تهران طی حکمی «علی رمضانی»، دانشجوی نخبه و برنده مدال المپیاد جهانی را با اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی» به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

بر اساس گزارش‌ها علی رمضانی، عضو تیم ملی المپیاد میکروالکترونیک ایران و برنده مدال المپیاد جهانی، پیشتر شامگاه ۲۴ مهر با یورش مأموران وزارت اطلاعات به خانه‌اش بازداشت شده بود.

صدور حکم سه سال و هفت ماه حبس تعزیری برای این دانشجو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست ایمان افشاری با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی» و همچنین «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» صورت گرفته است.

برخی منابع گفته‌اند که علی رمضانی «بدون هیچ سند اتهامی، قربانی پرونده‌سازی سازمان اطلاعات استان تهران و اداره کل حراست دانشگاه امیرکبیر شده است.»

پس از جنبش «زن،زندگی، آزادی» و اعتراضات سراسری در دانشگاه‌های ایران، صدها دانشجو بازداشت شدند و به گفته شورای صنفی دانشجویان برای بیش از دو هزار و پانصد دانشجو احکام انظباطی سنگینی نظیر اخراج و تعلیق و حتی تبعید تحصیلی در نظر گرفته شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پیش از علی رمضانی، نیز دانشجویان نخبه و المپیادی دیگری نیز با احکام سنگین زندان محکوم و زندانی شده‌اند. علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر، دارنده مدال نقره المپیاد نجوم سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶، و امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶، دو دانشجوی نخبه‌ای هستند که در فروردین ۱۳۹۹ بازداشت و پس از روند ناعادلانه دادرسی هر یک به شانزده سال زندان محکوم شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy