Thursday, Feb 22, 2024

صفحه نخست » ترور کارشناس ارشد موشکی حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل

terror.jpgالعربیه - هویت دو عضو کشته شده حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به کفر‌رمان در جنوب لبنان «حسن صالح» و «هشام عبدالله» اعلام شد

حمله هوایی اسرائیل در روز پنج‌شنبه سوم اسفند به آپارتمانی در شهرک کفر‌رمان در نزدیکی نبطیه در جنوب لبنان دست‌کم 4 کشته برجای گذاشت.

رسانه‌های لبنان پنج‌شنبه هویت دو تن از کشته شدگان که از اعضای حزب‌الله بودند را «حسن صالح» و «هشام عبدالله» اعلام کردند.

***

***

یک منبع امنیتی پیش از آن به «العربیه» ضمن اشاره به کشته شدن 3 عضو حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به شهرک کفر‌رمان هویت یکی از آنها را «جعفر صالح» اعلام کرده بود.

در حمله هوایی روز پنج‌شنبه اسرائیل که یک آپارتمان مسکونی را در کفر‌رمان هدف گرفت دست‌کم 4 نفر از جمله دو عضو حزب الله کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش فردی که با هویت «صالح» در این حمله کشته شده یکی از برجسته‌ترین کارشناسان موشکی حزب‌الله لبنان به شمار می‌رفت.

شهرک کفر‌رمان با خط مستقیم از نزدیک‌ترین منطقه مرزی با اسرائیل 12 کیلومتر فاصله دارد.

حزب‌الله لبنان پیش از این حمله اسرائیل پنج‌شنبه در بیانیه‌های متعددی اعلام کرد که در پاسخ به حملات مکرر به مناطق شهری و روستایی غیرنظامی در جنوب لبنان، اهدافی را در شمال اسرائیل و از جمله آن «کفر یوفال» موشک‌باران کرده است.

صحنه‌های ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی آتش‌گرفتن منازل شهرک‌نشینان اسرائیلی بر اثر حملات موشکی از جنوب لبنان به الجلیل اعلی در شمال اسرائیل را نشان می‌دهد.

در واکنش به این حملات حزب‌الله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که پنج‌شنبه از یگان‌های ارتش اسرائیل در منطقه جولان بازدید کرده، تهدید کرد که «حزب‌الله باید این را بفهمد که با همه روش‌ها امنیت را به شمال اسرائیل باز‌خواهیم گرداند».

تشدید تنش‌های مرزی و تبادل آتش و حملات میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل از ابتدای هفتم اکتبر تاکنون به کشته شدن 190 عضو حزب‌الله، 50 غیرنظامی لبنانی و همچنین 12 سرباز اسرائیلی و 5 غیرنظامی در شمال اسرائیل و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از دو طرف‌ مرزهای دو کشور شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy