Sunday, Feb 25, 2024

صفحه نخست » مرگ مشکوک یک سرتیپ سپاه

24-5.jpgایران بریفینگ - سرتیپ پاسدار حاج رضا خانی معاون پشتیبانی نیروی دریایی سپاه و از موسسان سازمان فجر اسلام و از اعضای اولیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روز گذشته چند رسانه خبر از مرگش داده‌اند، این رسانه‌ها از علت فوت وی هیچ نگفته‌اند، همچنان که شایعه‌ها از مرگ وی در بازداشت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر می‌دهند.
حاج رضا خانی از اعضای اولیه سپاه پاسداران است که در سابقه فعالیتش پیش از پیوستن به سپاه پاسداران ، عضویت در اطلاعات نخست وزیری نیز بوده. وی هچنین از جمله افرادی است که در سازماندهی و هدایت شورش زائران در عربستان مشهور به جمعه سیاه مکه در جریان حج در سال ۱۳۶۶ که به حمله پلیس عربستان انجامید شرکت داشته.
او سپس وارد سپاه شد و در تهران و همراه با حاج داوود کریمی از فرماندهان سپاه تهران بود. حاج رضا خانی و حاج داوود کریمی در دهه ۵۰ سازمان فجر اسلام را راه انداختند. که بعد از انقلاب هم در راه اندازی و تشکیل سپاه پاسداران نقش مهمی داشتند.
وی همچنین در ماه‌های ابتدایی انقلاب مسئولیت کمیته های مختلف در تهران را بر عهده داشت. تاکنون هیچ خبری از نحوه مرگ و حتی مراسم وی در رسانه‌ها منتشر نشده که با توجه به اشتهار وی بر مشکوک بودن مرگ وی صحه می‌گذارد.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy