Tuesday, Feb 27, 2024

صفحه نخست » نرگس محمدی به سوگ نشست

nm.jpgپدر نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح، درگذشت

رادیو فردا - خانواده نرگس محمدی از درگذشت کریم محمدی پدر این زندانی سیاسی و برنده جایزه نوبل صلح خبر دادند.

خانواده خانم محمدی روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که شرکت در مراسم تشییع و بدرقه پدر «حق مسلم نرگس محمدی و سایر اعضای خانواده است».

این اطلاعیه می‌افزاید: «امروز دقیقا ۳ ماه است که او حتی صدای دخترش را نشنیده بود و ۲۲ ماه که او را ندیده بود.»

پدر نرگس محمدی در دی ماه ۱۴۰۲ در پیامی عمومی نوشت :«من نمی‌دانم حکومت ظالم، ظلمش را تا کجا پیش خواهد برد. اما می‌دانم و ایمان دارم که چنین ظلمی، ظالم را به کام آتش ویرانگر آه مظلومان خواهد کشید. می‌دانم نرگس که نه سال است، کیانا و علی را ندیده و تاب آورده، این بی خبری و نشنیدن صدای پدرش را نیز تاب خواهد آورد. اما من تاب نخواهم آورد.»

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر ۵۱ ساله، که حدود ۱۰ سال از ۱۴ سال گذشته را در زندان به سر برده و هم‌اکنون نیز در زندان جمهوری اسلامی است، می‌گوید به مبارزه‌اش برای حقوق بشر ادامه می‌دهد حتی اگر به از دست دادن جانش بینجامد.

در دوران کودکی او، پسر یکی از خاله‌ها و دختر یکی از خاله‌های دیگرش که هر دو معلم بودند، اعدام شدند و دایی‌اش هم سال‌ها زندانی سیاسی بود.

نرگس محمدی در سال ۱۳۹۴ در زندان بود که علی و کیانا، فرزندانش، در هشت‌سالگی از ایران خارج شدند و در فرانسه به پدرشان پیوستند.

او روز جمعه ۱۴ مهر برندۀ جایزۀ صلح نوبل شد و کمیتهٔ نوبل در بیانیه‌‌اش اعلام کرد که شعار «زن زندگی آزادی به‌درستی بیانگر فداکاری و کار اوست».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy