Sunday, Mar 10, 2024

صفحه نخست » یک خبر مهم در رابطه با جنگ اسرائیل با حماس

qatar.jpgوال‌استریت ژورنال: قطر، مقامات حماس را به اخراج از این کشور تهدید کرد

صدای آمریکا - روزنامه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از یک مقام ناشناس حماس و یک مقام مصری گزارش داده است که قطر، رهبران حماس را تهدید کرده که در صورت عدم موافقت با توافق بر سر آزادی گروگان‌ها از این کشور اخراج خواهند شد.

قطر میزبان دفتر سیاسی گروه حماس، از رئيس دفتر آن، اسماعیل هنیه است.

حسام بادران، یکی از مقامات ارشد حماس در دوحه، این ادعا را رد کرده و به «وال‌استریت ژورنال» گفته است که بدون توافق، خشونت در ماه رمضان تشدید خواهد شد.

بادران می‌گوید شرایط حماس برای توافق بر سر گروگان‌ها شامل آتش‌بس دائمی، بازگشت غیرنظامیان آواره به شمال غزه، افزایش کمک‌های بشردوستانه و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه است.

بادران افزوده که حماس آماده ادامه مذاکره است و «بیشترین علاقه» را برای متوقف کردن جنگ دارد.

بادران همچنین به «وال‌استریت ژورنال» گفته است که دست‌کم ۶۰ گروگان گرفته شده از اسرائیل در اسارت کشته شده‌اند. رقمی که بیشتر از ۵۰ کشته تخمین زده شده در ارزیابی‌های خصوصی اسرائیل است که این نشریه منتشر کرده بود.

اسرائیل اولویت خود را آزادی ده‌ها گروگان حماس قرار داده است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته‌های حماس را «توهم‌آمیز و غیر‌واقعی» توصیف می‌کند.

موساد در بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری اسرائیل آن را منتشر کرده گفته است که حماس «موضع خود را در رابطه با توافق بالقوه بر سر گروگان‌‌ها تقویت می‌کند و در عوض به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه در ماه رمضان» است.

در این بیانیه آمده است که دیوید بارنیا، مدیررئیس موساد با بیل برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای گفتگو در مورد تلاش‌ها برای توافقی جدید در رابطه با بازگرداندن گروگان‌ها ملاقات کرده است.

مذاکرات با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا که چهار روز ادامه داشت قرار است به گفته مقامات مصری در روز یکشنبه، بیستم اسفند در قاهره از سر گرفته شود.

هیات حماس روز پنجشنبه، ۱۷ اسفند، در میانه مذاکرات جاری در قاهره اجلاس را ترک کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، اوایل این هفته گفت که توافق برای آتش‌بس در دست حماس است.

او و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، از گروه حماس خواسته‌اند تا در ماه رمضان توافق آتش‌بس را بپذیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy