Saturday, Mar 9, 2024

صفحه نخست » حذف مهناز ذکایی داور دربی، به دلیل انتشار یک عکس

davar.jpgفدراسیون فوتبال ایران با انتخاب مهناز ذکایی و مهسا قربانی، به عنوان کمک‌ داوران مستقر در اتاق فرمان داور ویدئویی، تیم داوری داربی ۱۰۳ تهران را متفاوت از همه مسابقات تاریخ فوتبال چیده بود؛ تا اینکه انتشار تصویری از در میان تماشاگران پرسپولیس در بازی پرسپولیس-کاشیما (فینال لیگ قهرمانان آسیا) و طرح شائبه هواداری او از پرسپولیس، زمینه‌ساز حذف این داور از تیم داوری داربی شد

***

صدای آمریکا - انتشار عکسی از مهناز ذکایی که قرار بود بازی این هفته بین استقلال و پرسپولیس را در اتاق‌ «وی‌ای‌آر» داوری کند باعث شد که نامش از لیست داوران دربی امسال خط بخورد.

شب گذشته انتشار عکسی از مهناز ذکایی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، دیدار پرسپولیس - کاشیما، و نشستن او در جایگاه پرسپولیسی‌ها باعث شد تا فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی نام او را از فهرست داوران این مسابقه حذف کند.

فدراسیون فوتبال ادعا کرده است برای جلوگیری از «هرگونه شائبه»، نام ذکایی را از فهرست داوران این مسابقه خط‌ زده و بعد از مذاکره با فدراسیون فوتبال تاجیکستان، یک داور از این کشور را برای حضور در دربی ۱۰۳ انتخاب کرده است.

با این تصمیم داور تاجیکستانی که هنوز نامی از او منتشر نشده است احتمالا به همراه مهسا قربانی و موعود بنیادی‌فر سه داور حاضر در اتاق «وی‌ای‌آر» دربی تهران خواهند بود.

مهناز ذکایی در واکنش به این تصمیم در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ضمن تایید عکس منتشر شده گفت: «این دیدار اولین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی پس از سال‌ها بود... در آن بازی بحث استقلال و پرسپولیس نبود و بانوان علاقه‌مند به فوتبال می‌خواستند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و برای تماشای فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند.»

این داور با تاکید بر اینکه «من هیچوقت در کارم به عنوان یک داور حرفه‌ای برای تیمی جانبداری نکرده‌ام» گفت: «برای من عجیب است که چنین اتفاقی پس از معرفی نامم به عنوان یکی از داوران داربی رخ داد. به همین دلیل تصور می‌کنم که این اتفاق از درون جامعه فوتبال رخ داده است.»

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال چهارشنبه ۲۳ اسفند از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود. پیش‌تر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و مردی که نامش پیش‌تر از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی به «کلاهبرداری، جعل سند و اختلال در نظام ارزی» متهم شده بود در حاشیه روز جهانی زنان رسما اعلام کرده بود که مهناز ذکایی به همراه مهسا قربانی در اتاق «وار» برای قضاوت در دربی ۱۰۳ حضور خواهد داشت.

این اولین بار است که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی از داوران زن در بازی مردان استفاده می‌کند. با این وجود از چند روز گذشته که این خبر اعلام شد، خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای امنیتی از جمله خبرگزاری فارس تلاش کردند تا با انتشار مطالبی علیه این اقدام کارزاری را به راه بیاندازند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy