Thursday, Mar 14, 2024

صفحه نخست » حمله غیرمنتظره رهبر (یهودی) اکثریت سنای امریکا به دولت اسرائیل + واکنش نتانیاهو

shumer.jpgشومر خواستار رهبری جدید در اسرائیل شد و نتانیاهو را مانعی برای صلح خواند

سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت، روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود در مجلس سنا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به‌عنوان مانع اصلی صلح در خاورمیانه انتقاد کرد و خواستار رهبری جدید در اسرائیل به مدت پنج ماه شد. به جنگ

بسیاری از قانونگذاران دموکرات رهبری آقای نتانیاهو و ائتلاف حکومتی دست راستی او را محکوم کرده اند، و رئیس جمهور بایدن حتی از حمله ارتش اسرائیل به غزه انتقاد کرده و آن را "بیش از حد" خوانده است. اما سخنرانی آقای شومر با تندترین انتقادات تاکنون از سوی یک مقام ارشد منتخب آمریکایی همراه بود - که عملاً از اسرائیلی ها خواسته بود که آقای نتانیاهو را جایگزین کنند.

آقای شومر، بالاترین مقام منتخب یهودی در ایالات متحده، گفت: "در قلب او معتقدم که بالاترین اولویت او امنیت اسرائیل است." با این حال، من همچنین معتقدم که نخست وزیر نتانیاهو با اجازه دادن به بقای سیاسی خود بر بهترین منافع اسرائیل، راه خود را گم کرده است.

وی افزود: او بیش از حد مایل به تحمل تلفات غیرنظامیان در غزه بوده است که حمایت از اسرائیل را در سراسر جهان به پایین ترین حد تاریخی می رساند. اسراییل نمی تواند دوام بیاورد اگر منحوس شود.»

سخنرانی آقای شومر آخرین بازتاب نارضایتی فزاینده در میان دموکرات‌ها، به‌ویژه ترقی‌خواهان، از رفتار اسرائیل در جنگ و تلفات آن بر غیرنظامیان فلسطینی بود که یک معضل استراتژیک و سیاسی برای آقای بایدن ایجاد کرده است. جمهوری خواهان سعی کرده اند از این پویایی بهره ببرند و آقای نتانیاهو را بیشتر در آغوش گرفته و در حالی که دموکرات ها او را انکار می کنند.

اظهارات رهبر اکثریت یک روز پس از آن بیان شد که جمهوری خواهان سنا از آقای نتانیاهو دعوت کردند تا به عنوان مهمان ویژه آنها در یک نشست حزبی در واشنگتن سخنرانی کند.

در همین زمینه:

نتانیاهو: ارتش اسرائيل وارد رفح خواهد شد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۴ اسفند، هنگام دیدار با گروهی از سربازان ارتش این کشور، فشار بین‌المللی برای جلوگیری از ورود ارتش اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه را رد کرد.

آقای نتانیاهو در سخنانی که در حساب کاربری او در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، گفت: «ما وارد رفح خواهیم شد و ماموریت‌مان را برای از بین بردن حماس به منظور بازگرداندن امنیت برای مردم اسرائیل و به ارمغان آوردن پیروزی کامل برای کشور تکمیل می‌کنیم.»

او این سخنان را در یک پایگاه ارتش اسرائیل بیان کرد.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy