Thursday, Mar 21, 2024

صفحه نخست » خبری خوش در اولین روز ۱۴۰۳

20-3.jpgایران اینترنشنال - وبسایت گلوبال‌نیوز گزارش داد که دادگاه مهاجرت کانادا حکم اخراج سلمان سامانی، قائم‌مقام وزیر کشور دولت روحانی را که پرونده‌اش هم‌زمان با شماری از دیگر وابستگان جمهوری اسلامی در ارتباط با مواردی از جمله سرکوب و کشتار معترضان، مورد بررسی قرار گرفته بود، صادر کرد.

بخشی از دادخواست ارائه شده به دادگاه علیه سامانی، بر یک نشست مطبوعاتی پس از سرکوب اعتراضات سراسری آبان ۹۸ متمرکز بود که سامانی در آن به‌عنوان سخنگوی وقت وزارت کشور حضور داشت. او در دفاعیاتش گفت بعد از سرکوب‌های آبان قصد استعفا داشته اما به دلیل اشرافش بر حوزه سلامت و با هدف کمک به مردم ایران، این کار را نکرده است.

پیش از این هم حکم اخراج مجید ایرانمنش، مدیر کل پیشین پشتیبانی و فن‌آوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری اسلامی صادر شده بود. گلوبال‌نیوز همچنین گزارش داده که پرونده سومین مقام بلندپایه ایرانی در کانادا نیز برای رسیدگی با هدف اخراج ارائه شده است.

به گزارش ایران وایرسلمان سامانی از اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی در هیچ سمت رمسی دولتی در ایران فعالیتی نداشته است. او ماه گذشته در جلسه دادگاه خود ادعا کرد که «نمی‌دانم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، به پلیس دستور داده است تا معترضان را در آبان ۱۳۹۸ بکشد.»

«کرک دیکنسون»، عضو اداره مهاجرت و پناهندگی کشور کانادا، روزچهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: «آقای سامانی در دولت ایران نفوذ پررنگی داشته و این مساله برای دولت کانادا غیرقابل قبول است» .

در ادامه این بررسی‌ها، مقامات اداره مهاجرت کانادا اعلام کردند: «سلمان سامانی به عنوان سخنگوی وزارت کشور دولت حسن روحانی، در دفاع از حکومت جمهوری اسلامی در کشتار آبان ۹۸ که بر اساس آمار خبرگزاری رویترز ۱۵۰۰ نفر توسط نیروهای امنیتی کشته‌ شده‌اند، نقش داشته است».

پس از آقای سامانی، مقرر شد ادامه مهاجرت کانادا ۹ مقام دیگر که در گذشته‌ی خود سوابق فعالیت برای جمهوری اسلامی را داشته به دادگاه فراخوانده شوند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy