Thursday, Mar 21, 2024

صفحه نخست » فرامرز اصلانی درگذشت + واکنش‌ها

aslani.jpg ایران اینترنشنال - فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی، در ۶۹ سالگی در مریلند درگذشت. او در اسفند ماه از ابتلا به سرطان خبر داده بود. اصلانی با سبک منحصر به فرد خود و آلبوم‌های به‌یادماندنی همچون «به‌ یاد حافظ»، «دل‌مشغولی‌ها» و «روزهای ترانه و اندوه»، جایگاهی ویژه در موسیقی پاپ ایران دارد.

فرامرز اصلانی، عصر روز چهارشنبه، اول فروردین ۱۴۰۳ در بیمارستانی در مریلند درگذشت.

مرجان اصلانی، همسر فرامرز اصلانی، شامگاه روز اول فروردین در صفحه اینستاگرام این خواننده سرشناس نوشت:«در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، ۲۰ مارس ۲۰۲۴ میلادی، سرطانی جانسوز فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار، و یک انسان خوب را، همراه با نسیم نوروزی، با بدرودی همیشگی، با خود برد، در حالی که دستانش در دستان عزیزانش بود.»

فرامرز اصلانی خود در چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۲، در شبکه‌های اجتماعی خود از ابتلا به سرطان خبر داده بود.

او در یادداشتی نوشت:« من نیز سایه لمس سرطان را ملاقات کرده‌ام. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. هر طلوع خورشید که چشمان بیداری‌ام را شکوفا می‌کند، قلبی با استواری و امید، و جانی با اندیشه و انرژی، مقاومت بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم. پس عزیزانم، من قول می‌دهم که آسمانی از سفر خود را به عنوان یک مسافر در این آب‌های ناشناخته همراه با شما به اشتراک بگذارم، با وعده‌ی دوباره‌ی ملاقات زیر آغوش تابش نور در سپیده‌دم در سال ۱۴۰۴. ارتباط و تماس‌هایم محدود خواهد بود. و خود در اندیشه شما، ایران و ترانه و آواز هستم.»

فرامرز اصلانی به‌ویژه برای ترانه‌هایی مانند «آهوی وحشی»، «اگه یه روز»، « دل اسیره»، «دیوار»، «قلعه تنهایی»، «عبور» و «تو» شناخته شده است.

واکنش‌ها به درگذشت فرامرز اصلانی؛ «صدای خاطره‌ها» و «پای اعتراض‌ها علیه ظلم و جور» جمهوری اسلامی

صدای آمریکا - مرجان فکی اصلانی، همسر فرامرز اصلانی، در پی درگشت این ترانه‌سرا و موزیسین نامدار، نوشت: «عشق من، تو فراتر از یک فرد، یک شریک یا یک هنرمند افسانه‌ای بودی. تو "مهراب" من بودی.»

او با بیان این که «فرامرز ما هنرمندی جهانی و کم‌نظیر و شاید انسانی کم‌نظیر» بود، تأکید کرد که ۲۴ سال زندگی مشترک آنها «پر بود از خنده، از عشق و قصه‌های فراموش‌نشدنی.»

همچنین حساب کاربری توماج صالحی در شبکه اجتماعی «ایکس» که توسط نزدیکان او اداره می‌شود، واکنش این رپر معترض زندانی به درگذشت فرامرز اصلانی را منتشر کرده که در آن توماج در مورد او گفته است: «در عصر ابتذال هنر، شما تا لحظه آخر شریف ماندید و ما این را هرگز فراموش نخواهیم کرد.»

شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تئاتر در ایران، در پی درگشت فرامرز اصلانی از حسرت دیدار و حضور در کنسرت این ترانه‌سرا و خواننده نامدار سخن گفت.

خانم مقدمی با انتشار عکسی از فرامرز اصلانی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «ما اقبالش را نداشتیم صدای شما را زنده، خارج از کاست و سی‌دی بشنویم آقا، بختش را نداشتیم ببینیم‌تان روی صحنه، لذت ِ شنیدن ِ صدای زیبا و دیدن ِ اجرای هنرمندانه‌تان را نچشیدیم هرگز ...»

این بازیگر افزود: «اما، شما آقا، برای ما خاطره زیبایی‌های همه جاده‌ها، همه زیبایی‌های ایرانید، شمال و جنوب و کوه و کویر با ما بودید و برای‌مان خواندید...شما خاطره دور و نزدیک ِ همه دل‌دادگی‌های نسل من...یادآور ِ وصل‌ها و فراق‌ها... دیوانگی‌های جوانی... شما روشنی ِ جان ِ جوان ِ ما بودید...هستید. و چه جایی دارید در دل و خاطره‌های ما آقا... روان‌تان روشن آقای شعر و موسیقی و ترانه...
سفرتان نورانی.»

ابوذر زمان، فرزند حسین زمان؛ خواننده‌ای که در ماه‌های گذشته در ایران درگذشت، با بیان این‌که «صدا و هنر» فرامرز اصلانی «تا همیشه ماندگار خواهد بود»، در ایکس نوشت: «کم داریم هنرمندانی که هم هنرشان بی‌نظیر باشد، هم دغدغه وطن و هم‌وطنانشان را داشته باشند.»

مسعود شجاعی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران، نیز با انتشار تصویری از فرامرز اصلانی در اینستاگرام، او را «صدای خاطره‌ها» نامید.

رضا پهلوی در واکنش به درگذشت این هنرمند نامدار با بیان این‌که «یاسمین و من بسیار غمگین هستیم که در آغاز سال نو، دوستی هنرمند و انسانی محترم و والا را از دست داده‌ایم»، در حساب تلگرام خود نوشت: «فرامرز اصلانی، هنرمندی بود گرانقدر که به میهن و هم‌میهنانش عشق می‌ورزید و آرزویش آزادی و آبادی ایران بود.» به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «او اگرچه زود و ناگهانی از میان ما رفت، اما با هنر کم‌نظیرش، صدای دل‌نشینش، و ترانه‌های خاطره‌انگیزش در آسمان هنر ایران ماندگار خواهد ماند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy