Sunday, Mar 24, 2024

صفحه نخست » ادامه سریال بی اعتمادی بعد از انتشار ویدیویی از کیت میدلتون

ایندیپندنت فارسی - سریال بی‌اعتمادی به تصاویر کاخ باکینگهام ادامه دارد. تنها چهار روز پس از آنکه کیت میدلتون، شاهزاده خانم ولز در یک پیام ویدیویی از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد، حالا بخشی از افکار عمومی بریتانیا، اصالت این ویدیو را زیر سوال برده است. این ماجرا به رسانه‌های این کشور و آمریکا هم کشیده شده است.


گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با بررسی موارد «غیرعادی» در ویدیویی که روز جمعه سوم فروردین منتشر شد، «روابط عمومی» شاهزاده و شاهزاده خانم ولز را به بی‌صداقتی و انتشار ویدیویی ساخته شده با هوش مصنوعی متهم کرده‌اند.


یکی از اولین ایرادها به اصالت این ویدیو، مقایسه صورت و پوشش کیت میدلتون، با یک فایل تصویری مربوط به هفت سال پیش است. گروهی از کاربران می‌گویند تصاویر پیام روز جمعه کیت از ویدیوی قدیمی گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی در ساخت پیام اعلام بیماری، استفاده شده است.


مورد دوم نیمکتی است که کیت در زمان «ضبط» پیام روی آن نشسته است. کاربران با انتشار تصاویر یکی از نیمکت‌های کاخ وینزر، می‌گویند اگرچه در ویدیو تلاش شده نیمکت واقعی به نظر برسد، اما این کار درست از آب درنیامده است.


تغییر رنگ چشم و همچنین ناپدید شدن انگشتر کیت در پایان پیام ویدیویی هم از جمله دیگر مواردی است که شک گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره اصالت این ویدیو را برانگیخته است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی


در حالی که حقیقی یا ساختگی بودن این ویدیو در رسانه‌هایی نظیر سی‌ان‌ان و نیویورک پست مورد توجه قرار گرفته است، کریستوفر بوزی، مدیر عامل یکی از استارت‌‌آپ‌های شناخته شده فنآوری و از حاضران در سریال «هری و مگان» نتفلیکس، این پیام ویدیویی را در حد و اندازه تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) کره شمالی و ساختگی توصیف کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy