Tuesday, Mar 26, 2024

صفحه نخست » ترور پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه

خبرگزاری دانشجو، وابسته به بسیج دانشجویی، خبر داد:

«شهادت یک مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در اثر حملات هوایی شب گذشته به شرق سوریه

بهروز واحدی از رزمندگان سپاه اسلام در اثر حملات هوایی شب گذشته به مناطقی در شرق سوریه به شهادت رسید»

2121.jpg

دیده‌بان حقوق بشر سوریه صبح روز سه‌شنبه اعلام کرد در حملات هوایی شبانه به یک ویلا در شرق سوریه، حدود ۳۰ نفر کشته شدند که دست کم ۹ نفر از آنها نیروهای طرفدار ایران به ‌همراه یک فرمانده سپاه بودند

شبکه دیرالزور24 اسامی کشته‌ و مجروح شدگان حملات هوایی به سایت‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در دیرالزور را منتشر کرد.

کشته شدگان حمله هوایی دوشنبه شب به شهر الوکمال (در شرق دیر الزور): علی الحموی، محمد عبده، علی جعفر، عمار سلمیه و دو جسد ناشناس

پس از این حمله هوایی منتسب به اسرائیل، حاج عسکر، فرمانده سپاه پاسداران و حاج حسن، مسئول شبه نظامیان حزب الله در منطقه به شدت مجروح شدند. حاج جاهد، رئیس دفتر امنیت ایران، هم تنها جراحت سطحی داشت.

این حملات همچنین منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای عراقی شدند.

در شهر دیرالزور افراد زیر کشته شدند:

اکرم آل محمد، حسین عدرا و شخصی به نام مستعار ابووصام.

این حملات به دفتر امنیتی سپاه در محله القصور بود که منجر به زخمی شدن تعدادی از اعضای این گروه شد.

گزارش‌ها از "کشته یا زخمی شدن" یکی از سرداران کلیدی سپاه در حمله هوایی اسرائیل

hajAskar.jpgبه گزارش منابع محلی، جت‌های جنگنده ناشناس مقرهای نظامی و امنیتی متعلق به شبه نظامیان سپاه پاسداران در دیرالزور را هدف قرار دادند. در این حملات، یک ویلای مورد استفاده شبه نظامیان سپاه پاسداران در شهر دیرالزور نیز بطور کامل ویران شد.

در منطقه البوکمال در شرق سوریه، هم حملاتی به مقر شبه نظامیان سپاه (در داخل بیمارستان بدر) که میزبان یک جلسه امنیتی بود، انجام گرفت. این یک جلسه امنیتی بین فرماندهان سپاه به سرپرستی حاج عسکر و دیگر فرماندهان محور مقاومت به منظور آمادگی برای مانور در صحرای البوکمال بوده است! این حملات هوایی منجر به مجروحیت شدید فرمانده سپاه پاسداران حاج عسکر شد.

محل ترور حاج عسکر در البوکمال دیرالزور:

کلیپ دوم:

گفته میشود حاج عسکر برای مداوا به بیمارستان ایرانیان در روستای السکریه منتقل شده است. منابع محلی دیگر مدعی هستند که او در این عملیات کشته شده است.

از سوی دیگر فرمانده شبه نظامیان حزب الله موسوم به حاج حسن به همراه حاج جاهد رئیس دفتر امنیتی سپاه قدس در البوکمال به شدت مجروح شده اند.

خبرگزاری‌های داخل و خارج کشور این حملات را به امریکا نسبت داده بودند، ولی مقامات آمریکایی هرگونه دخالت این کشور یا ائتلاف در حملات هوایی امشب به مواضع سپاه پاسداران در شهرهای دیرالزور، میادین و البوکمال در شرق سوریه را تکذیب کردند. بنظر میرسد اسرائیل این حملات را انجام داده باشد.

این سلسله حملات هوایی (اسرائیل) به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت سپاه در دیرالزور همزمان با تدارکات این شبه نظامیان برای انجام مانورهای نظامی در صحرای البوکمال در مرز سوریه و عراق بوده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy