Friday, Apr 12, 2024

صفحه نخست » احتمال استفاده اسرائیل از بمب‌های پالس الکترومغناطیسی (EMP) در تلافی حملات احتمالی جمهوری اسلامی

12-1.jpgایندیپندنت فارسی - روزنامه «دیلی اکسپرس» لندن در یادداشتی به قلم «کلایو هاموند» از احتمال استفاده اسرائیل از بمب‌های پالس الکترومغناطیسی (EMP) در تلافی حملات احتمالی جمهوری اسلامی به خاک این کشور خبر داد.

یک منبع امنیتی اسرائیل به «دیلی اکسپرس» گفت: در صورت حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل، برای اولین بار در تاریخ از نوع جدیدی از بمب استفاده خواهد شد که به آن بمب پالس الکترومغناطیسی می‌گویند. این بمب که مستقیما مردم را هدف قرار نمی‌دهد و توانایی آن را دارد تا همه وسایل الکترونیکی را در شعاع ناشناخته‌ای خارج کند، علیه تهران و دیگر مراکز بزرگ ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پالس الکترومغناطیسی یک انفجار زودگذر از انرژی الکترومغناطیسی است که منشا آن طبیعی یا مصنوعی است و می‌تواند به صورت میدان الکترومغناطیسی، میدان الکتریکی، میدان مغناطیسی یا جریان الکتریکی هدایت‌شده رخ دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

تداخل الکترومغناطیسی ناشی از یک پالس الکترومغناطیسی می‌تواند ارتباطات را مختل کرده و به تجهیزات الکترونیکی آسیب برساند. یک پالس الکترومغناطیسی مانند یک صاعقه می‌تواند به اشیایی مانند ساختمان‌ها و هواپیما آسیب فیزیکی وارد کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy