Friday, Apr 5, 2024

صفحه نخست » موضع متفاوت این هفته امامان جمعه درارتباط با انتقام از اسرائیل

friPrayer.jpgسکوت یا نهی از عجله؟

خطیبان نماز جمعه‌ی مراکز استان‌ها در روز قدس ۱۴۰۳ موضع متفاوتی را درباره‌ی پاسخ به حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که به ترور سردار زاهدی و همراهانش منجر شد مطرح کردند.

به گزارش انصاف نیوز، امامان جمعه‌ی ۱۲ مرکز استان ترجیح دادند که درباره‌ی ترور سردار زاهدی و دیگر مستشاران ایرانی حاضر در کنسولگری و نوع پاسخ ایران به این رخداد اظهارنظری نکنند و دیگر خطیبان جمعه نیز ضمن محکومیت اقدام اسرائیل بر عدم شتابزدگی و عجله در پاسخ تاکید کردند.

ائمه جمعه شهرهای تبریز، ارومیه، ایلام، شهرکرد، بجنورد، بیرجند، اهواز، کرمانشاه، رشت، خرم‌آباد، اراک و ساری در نماز جمعه‌ی روز قدس درباره‌ی حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اظهارنظری نکردند.

تاکید امامان جمعه مراکز استان‌ها بر عدم شتابزدگی در پاسخ به اسرائیل

امام جمعه‌ی اردبیل: تنها راه نجات اسرائیل ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است تا در سایه آن فشار از آنها برداشته شود. ما در خصوص انتقام از اسرائیل از سر احساس تصمیم نمی‌گیریم.

امام جمعه‌ی البرز: این موضوع نیازمند برخورد قاطع و جدی است،‌ بدون شک با برنامه ریزی و بدون تصمیم عجولانه واکنشی کوبنده خواهیم داشت.

امام جمعه‌ی بوشهر: رژیم صهیونیستی تمام معاهده‌های جهانی را زیر پا گذاشته و به کنسولگری ایران در دمشق حمله می‌کند که در تضاد با تمام معاهده‌های بین‌المللی است. جنایت تروریست‌ها در دمشق، راسک و چابهار را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه‌ی تهران: ایران برای پاسخگویی، متناسب با حمله دشمن و با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.

امام جمعه‌ی مشهد: در مجازات دشمن نباید شتاب‎زده عمل کرد. همه اقتدار و عظمت نظام ما به این است که حجت امام معصوم بر امورات آن احاطه دارد و لذا در چنین موقعیت‌هایی است که باید گوش جان به تدبیر این رهبر فرزانه سپرد زیرا همه می‌دانیم که در نهایت، تصمیمی گرفته خواهد شد که جز زوال اسرائیل و نابودی این رژیم جعلی، نتیجه و سرانجام دیگری ندارد.

امام جمعه‌ی زنجان: سفارتخانه‌های هر کشور، مراکز سیاسی هر کشور در کشورهای دیگر دارای مصونیت است و حمله به سفارت ایران در روزهای گذشته و شهادت مستشاران کشورمان کاملا محکوم می‌شود.

امام جمعه‌ی شیراز: رژیم صهیونیستی دچار اشتباه شد که اکنون پشیمان است. به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و همه دنیا اعلام کردند این اتفاق خلاف همه موازین بین‌المللی است. صبر راهبردی خود را نباید از دست دهیم، با تجربه طولانی تاریخی که داریم، می‌دانیم که رمز پیروزی در وحدت فرماندهی است.

امام جمعه‌ی قم: رژیم آدم کش صهیونیستی در محاصره عجیبی قرار گرفته است و راه فراری را نمی‌بیند و چنگ و دندان برای حمله به کنسولگری و نیروهای سوری تیز می‌کند، سرداران ما را به شهادت می‌رساند و مزدوران و جیره خورانشان را در مناطق ایران به مدت هشت ساعت درگیر کرد و این قائله با شکست آنان خاتمه پیدا می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy