Saturday, Apr 6, 2024

صفحه نخست » متن پیام ایران به آمریکا بعد از حمله اسرائیل + واکنش دولت بایدن

01_rs_bd.jpgایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد: کنار بکش تا ضربه نخوری

ایسنا - معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری از ارسال پیام هشدارآمیز مکتوب ایران به آمریکا خبر داد.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد: کنار بکش تا ضربه نخوری. در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند.»

01_K_B.jpg

آماده‌باش آمریکا و اسرائیل؛ واشینگتن و تل‌آویو در انتظار حمله تلافی‌جویانه تهران هستند

ایران اینترنشنال - پس از آنکه رهبران جمهوری اسلامی اعلام کردند که درباره نحوه واکنش به حمله روز دوشنبه اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق تصمیم گرفته‌اند، مقام‌های دولت آمریکا و رسانه‌های این کشور از آماده‌باش کامل نیروهای آمریکا در منطقه و انتظار یک حمله از سوی تهران سخن می‌گویند.

یک مقام دولت آمریکا، که نامش اعلام نشد، روز جمعه ۱۷ فروردین به خبرگزاری رویترز گفت که ایالات متحده در آماده‌باش کامل است و برای حمله احتمالی حکومت ایران به اهداف اسرائیلی یا آمریکایی در منطقه در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه آماده می‌شود.

شبکه سی‌ان‌ان، پیشتر گزارش داده بود که ممکن است جمهوری اسلامی در هفته آینده دست به حمله بزند.

شبکه سی‌ان‌ان، روز جمعه ۱۷ فروردین، گزارش داد مقام‌های ارشد دولت آمریکا در حال حاضر بر این باورند که حمله جمهوری اسلامی «حتمی» است و این حمله احتمالا هفته آینده صورت خواهد گرفت.

ییگال کارمون، مشاور پیشین ضدتروریسم دو نخست‌وزیر اسرائیل، روز جمعهع به ایران‌اینترنشنال گفت: «ایران نه آماده است و نه تمایل دارد که وارد درگیری مستقیم با اسرائیل شود، در نتیجه، حمله مستقیم ایران به یکی از سفارتخانه‌های اسرائیل محتمل نیست.»

با وجود این به نظر می‌رسد که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی ارزیابی دیگری دارند.

وزیر دفاع اسرائیل با تاکید بر اینکه کشورش به هر کجا که تصمیم بگیرد حمله خواهد کرد، گفت حمله اسرائیل علیه دشمنان «بسیار، بسیار سخت» است و به همین دلیل دشمن به دنبال راه‌های انتقام است.

او افزود: «انتقام‌گیری ممکن است از هر جایی، از جمله از ایران، صورت گیرد و اسرائیل خود را برای این مساله آماده می‌کند.»

دو مقام آمریکایی هم به پولیتیکو گفتند انتظار می‌رود ایران در روزهای آینده نوعی اقدام نظامی انتقام‌جویانه چشمگیر علیه نیروهای اسرائیلی انجام دهد.

یکی از این مقام‌ها گفت که پنتاگون معتقد است ایران نیروهای آمریکایی را هدف حمله قرار نخواهد داد و آمریکا در حال حاضر قصد ندارد تغییری در وضعیت نیروهای خود در منطقه ایجاد کند.

دو مقام آمریکایی، که نام آنها هم اعلام نشده، به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که دولت آمریکا نگران است که ایران ممکن است قصد حمله تلافی‌جویانه به اهداف نظامی و اطلاعاتی در داخل اسرائیل را داشته باشد.

آنها گفتند دولت آمریکا بررسی گزینه‌ها برای چگونگی واکنش به اقدام‌های تلافی‌جویانه احتمالی ایران را آغاز کرده است.

جو بایدن،رییس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره تهدید ایران گفتگو کرد و گفت ایالات متحده به طور کامل و با قدرت تمام از اسرائیل در برابر تهدید جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

وب‌سایت آکسیوس روز پنج‌شنبه به نقل از مقام‌های اسرائیلی که نام آنها اعلام نشد، گزارش داد اسرائیل به آمریکا گفته است اگر جمهوری اسلامی به حملات تلافی‌جویانه در پی حمله به کنسولگری ایران در دمشق دست بزند، اسرائیل قاطعانه واکنش نشان خواهد داد و درگیری فعلی را به سطح دیگری خواهد کشاند.

نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در لبنان، سوریه، عراق و غزه به اسرائیل حمله کرده‌اند، اما حمله‌ای از خاک ایران به اسرائیل صورت نگرفته است. حمله مستقیم جمهوری اسلامی به اسرائیل بی‌سابقه خواهد بود و می‌تواند به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه منجر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy