Sunday, Apr 7, 2024

صفحه نخست » همۀ بازیگران منطقه در پی کشاندن دامنۀ جنگ به ایران هستند

felahatpishe.jpgفلاحت‌پیشه: جنگ با اسرائیل دام است و مدافعان جنگ همان کاسبان تحریم‌ها هستند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

فلاحت پیشه حمله به کنسولگری ایران در دمشق را نوعی دام یا فتنه نامیده که از سوی نتانیاهو برای ایران پهن شده است. او گفته است: "نتانیاهو می‌داند که در شرایط جنگی، آمریکا به دلیل وجود موافقتنامه‌های امنیتی مجبور است طرف اسرائیل را بگیرد." به گفتۀ فلاحت‌پیشه هدف نتانیاهو درگیر کردن ایران در یک جنگ بی پایان است و این منافع بسیاری از جمله روسیه را به دلیل درگیری اش در جنگ اوکراین تأمین می‌کند.

فلاحت پیشه در جای دیگری از سخنانش افزوده است که "آنچه اسرائیل علیه ایران انجام می‌دهد جنگ نیست، فتنه است." به گمان رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، نخست وزیر اسرائیل که از نظر سیاسی شکست خورده است می کوشد شرایط جنگی حاضر در غزه را از طریق درگیری مستقیم با ایران حفظ کند.

فلاحت‌پیشه همچنین گفته است که حمله به کنسولگری ایران در دمشق و تبعات آن نشان داد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی که بر بلوف و سخنرانی استوار است چه آسیب هایی را متوجه کشور کرده است.

فلاحت پیشه تلویحاً اعتراف کرده است که جمهوری اسلامی ایران یک کشور منزوی در صحنۀ بین‌المللی است و چنین کشوری نباید دچار خطای راهبردی شود. او گفته است : " منافع تمام بازیگران امروز منطقه این است که جنگ به ایران کشانده شود. در شرایط کنونی ایران یک کشور تنها است. کشور نباید در این تنهایی دچار یک اشتباه استراتژیک شود...ایران نباید در دام و فتنه‌ای که نتانیاهو ایجاد کرده، بیفتد. دیگران فرصت‌طلبانه منتظر سوءاستفاده از اشتباه استراتژیک ایران هستند".

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حشمت‌الله فلاحت پیشه در پایان رواج اظهارات یهودستیزانه در رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی را بسیار خطرناک دانسته و گفته است : "یهودستیزی یا دین ستیزی به مقابلۀ جامعۀ جهانی علیه کشور منجر می‌شود... این کشور و مردم هستند که آسیب‌های ناشی از این ویرانگری را متحمل می شوند."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy