Sunday, Apr 7, 2024

صفحه نخست » علیرضا پناهیان عذرخواهی کرد

panahian.jpgایران اینترنشنال

علیرضا پناهیان، از سخنرانان دفتر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، پس از آن که در یک برنامه تلویزیونی پیامبر اسلام را «گوشت‌تلخ» و امام اول شیعیان را «خشن» خواند، عذرخواهی کرد.

پناهیان روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت که به خاطر این «جسارت» عذرخواهی و «استغفار» می‌کند.

دو روز پیش، این سخنران دفتر خامنه‌ای در یک برنامه صداوسیما گفته بود: «پیامبر وضعیتی درست کرده بود که حتی یک رفیق نه برای خودش و نه برای امام‌ علی نمانده بود.»

او افزود: «فکر نکنیم که پیامبر مهربان بود. امام‌علی خشن و گوشت‌تلخ بود و پیامبر به‌خاطر گوشت‌تلخی همه را از خود می‌تاراند.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پناهیان گفته بود: «من مانده‌ام که رسول خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد و خیلی ها را تاراند. ۱۳ سال به خاطر همین گوشت تلخی طول کشید.»

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی توهین و اهانت به پیامبر مسلمانان که از آن به عنوان «سب‌النبی» نام می‌برند، می‌تواند مجازاتی تا اعدام داشته باشد.

حکومت مذهبی ایران در بیش از چهار دهه گذشته، بسیاری از شهروندان را با این اتهام بازداشت کرده و برخی را نیز به اعدام محکوم کرده است.

اردیبهشت سال گذشته، یوسف مهرداد و صدر الله فاضلی زارع دو کابر شبکه‌های اجتماعی به اتهام «سب النبی و اهانت به مقدسات اسلامی» اعدام شدند.

با این حال، پناهیان یک روز بعد از این اظهارات، ادعا کرد که آنها را از جانب خودش نگفته، «بلکه از زبان حسودان» گفته بود.

در شرایطی که اظهارات پناهیان در دو روز گذشته واکنش‌های زیادی در پی داشت، او روز دوشنبه تایید کرد عذرخواهی‌اش پس از فشار از سوی حسین انصاریان، از روضه‌خوان‌های نزدیک به حکومت صورت می‌گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy