Wednesday, Apr 10, 2024

صفحه نخست » خامنه ای تکلیف انتقام از اسرائیل را روشن کرد

rahbari.jpgاشتباه کردید، باید تنبیه شوید، تنبیه می شوید

ایران اینترنشنال - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بار دیگر اسرائیل را تهدید به حمله کرد و با اشتباه خواندن اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت:«اسرائیل باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بار دیگر اسرائیل را تهدید به حمله کرد و با اشتباه خواندن اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت:«اسرائیل باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.»

او صبح روز چهارشنبه، ۲۲ فروردین، در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلای تهران اشاره‌ای به ابعاد و چگونگی حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی نکرد و صرفا همان سخنان کلی را در این زمینه تکرار کرد که دیگر مقام‌های حکومتی در روزهای اخیر گفته بودند.

علی خامنه‌ای در سخنرانی خود گفت: «صهیونیست‌ها به کنسولگری ما حمله کردند، یعنی به خاک ما حمله کردند. این عرف دنیا است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود نامی از هفت عضو سپاه پاسداران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه در لبنان و سوریه که در حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق کشته شدند، نبرد اما گفت:« ما داغدار شهیدانمان شدیم. البته اینها کسانی بودند که یک عمر دنبال شهادت دویدند. ما داغدار شدیم، اما آنها کامیاب شدند.»

خامنه‌ای گفت:« امسال ماه رمضان حوادث خونبار غزه کام مسلمانان را در سراسر جهان تلخ کرد. لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیست.»

او با انتقاد از دولت‌های غربی و از جمله آمریکا و بریتانیا، آنها را متهم کرد که صرفا در کلام سخنی گفته‌اند اما در عمل نه تنها مانع کشتار فلسطینی‌ها در غزه نشدند، بلکه در این جهت به اسرائیل کمک هم کردند.

علی خامنه‌ای، بار دیگر تمدن غرب را مورد حمله قرار داد و گفت:«دولت‌های غربی در حوادث امسال ذات شریر تمدن غربی را به دنیا نشان دادند. ما می‌گفتیم، منتقدین تمدن غربی می‌گفتند که این تمدن بر پایه جدایی از معنویات بنا شده است و از آن انتظار خیر نمی توان داشت، اما در این حوادث، دولت های غربی این ذات شریر را به جهانیان نشان دادند.»

او بدون آنکه به کشتار زنان، کودکان و جوانان در خیابان‌ها، زندان‌ها و حتی بیمارستان‌های ایران اشاره کند، به انتقاد از اسرائیل و حامیانش پرداخت و گفت:« کودک می کشند در آغوش مادر، بیمار می کشند در بیمارستان. زورشان به مردان مقاومت نمی رسد می افتند به جان زن و کودک و پیر.»

در جریان اعتراضات در سال‌های اخیر، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی با دستور مستقیم و حمایت آشکار علی خامنه‌ای، صدها نفر از جوانان، زنان و کودکان ایرانی را کشته و هزاران نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی با دروغین دانستن بحث حقوق بشر افزود:« کجا هستند آن کسانی که آهنگ ناهنجارشان درباره حقوق بشر گوش دنیا را کر می‌کند؟ اینها بشر نیستند؟ حقوق ندارند؟»

او در پایان سخنرانی خود بار دیگر هواداران حکومت جمهوری اسلامی را به وحدت فراخواند و گفت:«فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای بدانند که توفیق در توحید کلمه است.»

خامنه‌ای گفت:«اختلاف نظر سیاسی و غیرسیاسی اشکالی ندارد، اما درگیری و یقه‌گیری و وحدت را شکستن، به زیان دنیا و آخرت شماست.»

رهبر جمهوری اسلامی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به گسترش آنچه آن را روزه‌خواری در ملاء عام در ماه رمضان خواند، گفت:«جمهوری اسلامی به دنبال آن نیست که همه را به زور دین‌دار کند، اما در مقابل شکستن هنجارهای دینی هم وظیفه‌ای دارد.»

او از دستگاه‌های مختلف قضایی و امنیتی خواست که با این به گفته او «هنجارشکنی‌»ها به شدت برخورد کنند.

پیشتر یکی از فعالان سیاسی هوادار جمهوری اسلامی در توصیف رفتار شهروندان در ماه رمضان گفته بود: «شاهد وسیع‌ترین موج روزه‌خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy