Wednesday, Apr 10, 2024

صفحه نخست » واکنش مهدی نصیری به سخنان خامنه‌ای در نماز عید فطر

01_NSR1.jpgمهدی نصیری

حاکمیت هنجار شکن / در حاشیه سخنان امروز رهبری در نماز عید فطر

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر امروز گفته اند که نظام قطعا نمی خواهد کسی را اجبار به دینداری کند اما جلوی هنجار شکنی (روزه خواری علنی) خواهد ایستاد و بعد توصیه به امر به معروف و نهی از منکر کرده اند.

از آنجا که با وجود فضای مجازی دوران بزن در رویی حاکمان گذشته و هر روز کارنامه عملکرد حاکمیت نقد و بررسی می شود، باید به عرض ایشان رسانده شود که:

اولا، وقتی دین اجباری و اکراهی مردود و منکر است، به نحو واضح تر حکومت دینیِ اجباری نیز مردود و منکر است. نظر سنجی رسمی وزارت ارشاد در سال ۱۴۰۲ بیانگر عبور حدود هفتاد درصد مردم ایران از حکومت دینی است و شما بهتر از همه می دانید که جمهوری اسلامی امروز به پشتوانه نیروها و ابزار سرکوب شامل زندانی کردن و کور کردن و کشتن و تهدید بر پاست و به همین خاطر هیچ گاه بر خلاف نص قانون اساسی موجود اجازه برگزاری تجمعات مردمی نمی دهد و آن را سرکوب می کند و البته در برابر پیشنهاد برگزاری هر گونه رفراندم در امور حکمرانی، آلرژی شدید دارد و روی ترش می کند و اساسا مردم را صاحب صلاحیت برای نظر دادن در امور حکمرانی نمی داند.

اندیشه بی اعتباری رای مردم را بعد از شیخ فضل الله نوری در مشروطه، آقای مصباح یزدی در جمهوری اسلامی، صورت بندی تئوریک کرده است که در همین رمضان امسال از سوی آقای خامنه ای برای چندمین بار مورد تقدیر قرار گرفت. این ایدئولوگ فانی در ولایت مطلقه فقیه که احتمال اشتباه فقیه حاکم را تنها از این روی که متهم به معصوم سازی نشود، یک میلیاردم می داند، تا پابوسی چندش آور حاکم پیش رفت و جایگاه خود را به عنوان ایدئولوگ رسمی جمهوری اسلامی تثبیت کرد.

ثانیا، علاوه بر ناهنجاری بنیادین موجود که تحمیل حکومت دینی ضد مردم سالاری است، به طور جدی می توان مدعی شد که هیچ ناهنجاری عقلی و شرعی وعرفی نیست که در جمهوری اسلامی نقض نشده باشد. هیچ گناه کبیره و صغیره ای نیست که مسئولان عالی و دانی نظامی که به نام دین و تشیع برپا شده، مرتکب نشده باشند. از رایجترین ناهنجاری های ارتکابی توسط جمهوری اسلامی از آغاز استقرار تا کنون، قتل و اعدام انسانهای بی گناه بوده است که بدون انقطاع از سال ۵۸ تا امروز ادامه داشته و به حکم قران که ریختن خون یک انسان بی گناه به مثابه کشتار همه بشریت از آغاز تا پایان تاریخ است، حاکمیت مرتبا مدال کشتار بشریت را به گردن خود انداخته است!

فساد و چپال اموال عمومی به لجام گسیخته ترین شکل توسط مقامات ذی نفوذ نظام، در حالی که میلیونها ایرانی با فقر و فلاکت دست و پنجه نرم می کنند و نان آوران، هر روز شرمنده زن و فرزندانشان هستند، از رایجترین و شایعترین هنجار شکنی های نظام است که یک هزارم آنچه که رهبر نظام برای مقابله با بی حجابی اهتمام داشته (که خود این مقابله از مصادیق تحمیل دین است) در برابر این ایلغار به ثروت عمومی ایرانیان نه تنها اهتمام نداشته بلکه در برابر افشاگریهای روزنامه نگاران و عدالتخواهان و فساد ستیزان موضع گرفته است.

آقای خامنه ای در سخنان امروزشان بعد از تهدید به برخورد با هنجار شکنی، از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواست که با هنجار شکنی مقابله کنند. خب همه می دانیم که رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکرِ منصوب از طرف حضرتشان که قرار است سازماندهی کننده مبارزه با هنجار شکنی باشد، اقای صدیقی است که تشت رسوایی اش از باب عالم افتاد و علاوه بر ارتکاب جرم زمینخواری بارها برای فرار از رسوایی، دروغ گفت و جالب تر از همه این که در صف اول دیدار رمضانی امسال مقامات با رهبر حضور پیدا کرد تا ماهیت نظام جمهوری اسلامی (که بر عکس نهند نام زنگی کافور) بسیار واضح و شفاف به مردم ایران نشان داده شود.

این که بخشی از مردم ایران در برابر این نوع دین ورزی حاکمیت جمهوری اسلامی تنها به روزه خواری علنی اکتفا می کنند و تظاهرات ضد دینی بیشتری اغلب ندارند، نشانه نجابت و البته به معنای واقعی صبر راهبردی آنان ـ که روزی به سر خواهد آمد ـ در برابر حاکمیتی است که به نام دین در مقام خدایی نشسته است که آنچه بخواهد می کند، هر جور که بخواهد فرمان می راند و به احدی پاسخگو نیست، و البته خدای آسمان که به این اوصاف خوانده می شود، علیم و حکیم و رحیم و کریم است و جز به خیر عمل نمی کند اما خدایان زمینی واجد هیچ یک از این صفات کمال نیستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy