Wednesday, Apr 10, 2024

صفحه نخست » ترور سه پسر و چند نوه اسماعیل هنیه، در حمله هوایی اسرائیل

hanieh.jpgرادیو فردا - بستگان و رسانه‌های رسمی گروه افراطی حماس خبر دادند که سه پسر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در یک حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه کشته شدند.

گزارش‌هایی که روز چهارشنبه ۲۲ فروردین منتشر شده است، حکایت از آن دارد که هازم، امیر و محمد هنیه همراه با دیگر اعضای خانواده خود در جریان حمله‌ای به نزدیکی اردوگاه آوارگان شاطی در شهر غزه جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که برخی منابع فلسطینی می‌گویند در این حمله، دست‌کم سه تن از نوه‌های اسماعیل هنیه نیز کشته شده‌اند و اسرائیل خودروی حامل آنها را هدف قرار داده است.

اسماعیل هنیه که سال‌ها رهبر داخلی حماس بود، از زمان احراز پست ریاست دفتر سیاسی این گروه، در دوحه در قطر زندگی می‌کند. حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

کشته شدن سه فرزند آقای هنیه توسط شبکه تلویزیونی الاقصی، وابسته به حماس تأیید شده است.

پیش‌تر شماری از بستگان نزدیک هنیه در جریان بمباران‌های اسرائیل در نوار غزه کشته شده بودند.

ارتش اسرائیل هنوز درباره این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، واکنش اسماعیل هنیه به این حمله را بازتاب داده و به نقل از او نوشته است: «خدا را به خاطر افتخاری که با شهادت ۳ نفر از فرزندانم و برخی نوه هایم نصیبم کرد، شکر می‌کنم.»

روز ۱۳ فروردین پلیس اسرائیل اعلام کرد یکی از خواهران اسماعیل هنیه را که شهروند اسرائیل است، به عنوان «مظنون» به ارتباط با ترور و «تحریک به ترور» در خانه خود در یک شهر جنوبی اسرائیل بازداشت کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy