Thursday, Apr 11, 2024

صفحه نخست » دستور توقف پروازهای مسافری توسط وزیر دفاع، حامد اسماعیلیون: پروازهای خود و عزیزانتان را لغو کنید

اخبار ضد و نقیض درباره پرواز ممنوع در غرب ایران

کارشناسان نظامی ایران می گویند منطقه پرواز ممنوع که بر بخش هایی از ایران تحمیل شده است برای آزمایش تسلیحات جدید و حیاتی دوربرد است.

پوریا زراعتی در توییتر نوشت: وزیر دفاع رژیم دستور داد تمام پروازهای داخلی و بین‌المللی از ابتدای پنج‌شنبه ۲۳ فروردین بوقت تهران متوقف شوند. وضعیت پروازها، تا لحظه‌ی انتشار این پست:

GK1YFfxW4AAlp1F.jpeg

ایران اینترنشنال - حامد اسماعیلیون با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مانند شب شلیک به هواپیمای اوکراینی در دی‌ماه ۱۳۹۸، هیچ هشداری به خطوط هوایی صادر نکرده، غیرنظامیان را «بی‌پناه‌ترین اهداف جمهوری اسلامی و سپاه» خواند و از مردم خواست پروازهای داخلی و خارجی خود و عزیزانشان را لغو کنند.

حامد اسماعیلیون با اشاره به اقدام لوفت‌هانزا در تعلیق پروازهای خود به تهران، گفت جمهوری اسلامی مانند شب شلیک به هواپیمای اوکراینی در دی‌ماه ۱۳۹۸، هیچ هشداری به خطوط هوایی صادر نکرده است.

او گفت جمهوری اسلامی پیش از سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی نیز خدمه پروازی در تهران را از وخامت شرایط و هشدارهای هوایی صادر شده در دنیا بی‌اطلاع گذاشته بود تا «در سناریویی از پیش تعیین شده» به این پرواز مسافربری شلیک کند.

حامد اسماعیلیون گفت: «دولت‌ها تنها به سلامت نیروهای نظامی خود فکر می‌کنند و خطوط هوایی داخلی و خارجی به سود و زیان مالی خود می‌اندیشند. ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی غیرنظامی) به سلامت و امنیت هواپیماها و‌ مسافرین در این لحظات هیچ اهمیتی نمی‌دهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy