Thursday, Apr 11, 2024

صفحه نخست » اسرائیل حمله احتمالی به ایران را شبیه‌سازی کرد

isr.jpgدویچه وله - اسرائیل در رزمایشی "حمله احتمالی به ایران" را در آسمان قبرس شبیه‌سازی کرد. وزیر خارجه آلمان تلفنی با امیرعبدالهیان گفت و گو کرد.

به دنبال افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل در روزهای اخیر رزمایش مشترکی با ارتش قبرس در حریم هوایی این کشور برای شبیه سازی حمله در ایران انجام داده است.

رادیوی ارتش اسرائیل پنجشنبه ۲۳ فروردین (۱۱ آوریل) با تایید این خبر اعلام کرده است، نیروی هوایی این کشور در روزهای گذشته در یک رزمایش مشترک با ارتش قبرس "حملات به اهداف دوردست را شبیه‌سازی کرده است."

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل در‌ این‌باره گفت: «ما آماده‌ایم تا در هر عرصه‌ای اقدام کنیم و توانایی‌های مستقل خود را حفظ کنیم. ما به هیچ کس متکی نیستیم.»

گفته شده، این رزمایش با هماهنگی ارتش ایالات متحده و گارد ملی قبرس برای آزمایش پرواز جت‌های اسرائیلی تا فاصله بسیار دور و آمادگی مقابله احتمالی در آینده نزدیک با جمهوری اسلامی است.

در عین حال خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داده است، ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور به این نتیجه رسیده‌اند که حملات موشکی یا پهپادی بزرگ حکومت ایران یا نیروهای نیابتی آن به یکسری اهداف نظامی و دولتی در اسرائیل، "قریب‌الوقوع" است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

مقامات جمهوری اسلامی از جمله خامنه‌ای پس از حمله به کنسولگری ایران، در واکنش به کشته شدن هفت تن از افراد ارشد سپاه اسرائیل را تهدید به تلافی کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy