Thursday, Apr 11, 2024

صفحه نخست » سپاه از ترس حمله اسرائیل مکرراً موقعیت مکانی خود را در سوریه تغییر می‌دهد

opec.jpgاوپک تایمز - نیروهای سپاه پاسداران و اعضای حزب‌الله لبنان از بیم تداوم حملات هوایی اسرائیل، موقعیت مکانی خود را در مناطق اطراف شهر سیده زینب، حومه جنوب غربی دمشق و مناطق نزدیک بلندی‌های جولان تغییر می‌دهند.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، جایجایی این نیروها در پی دریافت دستور نظامی و به دلیل ترس از تداوم حملات اسرائیل صورت گرفته است.

این نهاد حقوق بشری تصریح کرده که نظامیان جمهوری اسلامی از هدف قرار گرفتن مکرر مواضع تحت کنترل خود توسط اسرائیل در جنوب دمشق، حومه جنوب غربی دمشق، مناطق دیرالزور و حومه شرقی آن تا البوکمال در مرز سوریه و عراق بیم دارند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این گزارش عنوان کرده که اسرائیل از زمان کشته شدن «موسوی» تاکنون ۲۴ تن از اعضا و رهبران «سپاه پاسداران» را طی شش عملیات در دمشق، طرطوس و دیرالزور کشته است.

«سیدرضی موسوی» از فرماندهان برجسته سپاه قدس در سوریه، اواخر ماه دسامبر در پی حمله پهپادی اسرائیل به محل اقامت او در زینبیه دمشق کشته شد.

طبق این گزارش، اسرائیل از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ بار خاک سوریه را هدف قرار داده است که ۲۳ مورد آن از طریق هوا و ۱۱ مورد از طریق زمینی بوده که منجر به کشته شدن ۱۲۹ نظامی شده است.

این نظامیان شامل ۲۱ تبعه ایرانی عضو سپاه پاسداران، ۲۰ نفر از اعضای حزب الله لبنان، ۱۲ نفر از ملیت عراقی، ۲۸ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران و از ملیت سوری، ۱۰ شبه‌نظامی وابسته به حکومت ایران با ملیت غیرسوری و ۳۸ نیروی ارتش سوریه بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشته است که علاوه بر این تعداد، ۱۲ غیرنظامی از جمله دو زن در حملات اسرائیل کشته شدند و حدود ۲۰ نفر مجروح شدند.

در روزهای گذشته، هواپیماهای جنگی اسرائیل، زیرساخت‌های نظامی ارتش سوریه را در منطقه محجه هدف حمله قرار دادند. اسرائیل همچنین مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور را با توپخانه بمباران کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy