Thursday, Apr 11, 2024

صفحه نخست » پلمپ این کارگاه قلمکاری بخاطر بدحجابی در اصفهان

13-2.jpgکارگاه کوچک قلم‌کاری عباس ترکی در اصفهان بازار قیصریه سرای ملک‌التجار به دلیل حجاب پلمب شد. عباس ترکی، از نوجوانی در این کار است، کاری که با عشق انجام می‌دهد و عمرش را برایش گذاشته است.

در روزگاری که جوانان کمتر سراغ صنایع دستی می‌روند و استادکارهای قدیمی بدون شاگرد مانده‌اند و کارگاه‌های هنرهای دستی قدیمی رو به تعطیلی می‌روند، کارگاه کوچک عباس آقا، یکی از مراکز تولید آثار هنر دست ایرانیان است که باقی مانده است‌. اگر حکومت نرمالی داشتیم، این کارگاه‌ها تبدیل به محلی برای جذب توریست می‌شدند و به آن‌ها امکانات بیشتری تعلق می‌یافت.

ولی جمهوری اسلامی، در اوج بحران اقتصادی و سیاسی خود، به خاطر ایدئولوژی رژیم و فرمان رهبرش، کارگاه عباس ترکی را تعطیل کرد. لابد چند نفر از مراجعان به این کارگاه روسری بر سر نداشتند! اما، مرکز مشاوره حقوقی دادبان می‌گوید که پلمب واحدهای صنفی و پاساژها توسط پلیس، با استناد به بی‌حجابی مراجعه‌کنندگان، به دلایل زیر غیر قانونی است:

• «عدم رعایت حجاب شرعی» از جرایم فردی است و بنا بر قانون، تنها مرتکب آن قابل مجازات است.

• مجازات «عدم رعایت حجاب شرعی» در قانون مشخص است و پلمب و توقیف واحد صنفی از مجازات‌های آن نیست.

• مالکان و صاحبان واحدهای صنفی، نقشی در ارتکاب جرم «عدم رعایت حجاب شرعی» مراجعه‌کنندگان ندارند. ما اضافه می‌کنیم که اصولا مجازات افراد و مراجعین هم به دلیل بی حجابی کاملا ظالمانه است و اگر قانونی در این مورد وجود دارد، چون توسط مجلس بی‌اعتبار رژیمی غیرمشروع تصویب شده، فاقد اعتبار است. مجلسی که نماینده مردم ایران نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy