Sunday, Apr 14, 2024

صفحه نخست » اکونومیست: حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل از نظر نظامی یک شکست بود

economist.jpgایران اینترنشنال - هفته‌نامه اکونومیست روز یک‌شنبه ۲۶ فروردین حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل را یک شکست نظامی خواند و نوشت حکومت ایران ممکن است با این اقدام مرتکب اشتباه محاسباتی شده باشد.

در گزارش این هفته‌نامه آمده است حمله شب گذشته بر خلاف رویه معمول یک عملیات نظامی که با غافل‌گیری همراه است انجام گرفت و پیش از رسیدن موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی به اسرائیل، ویدیوهایی از مسیر حرکت این پرتابه‌ها در آسمان‌ عراق و اردن منتشر شد.

اکونومیست افزود حال اسرائیل باید درباره چگونگی پاسخ به این اقدام تهران تصمیم‌گیری کند زیرا اگر ایران بتواند در برابر حمله مستقیم از خاک خود به سایر کشورها مصونیت داشته باشد، این موضوع می‌تواند معادلات در خاورمیانه را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش، واکنش احتمالی اسرائیل به جمهوری اسلامی می‌تواند به جنگی تمام‌عیار و ناخشنودی آمریکا و سایر متحدان اسرائیل بینجامد و به همین دلیل، هنوز مشخص نیست اسرائیل چه سیاستی در قبال ایران در پیش خواهد گرفت.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در مصاحبه اختصاصی با ایران‌اینترنشنال، در پاسخ به سوالی درباره واکنش احتمالی این کشور به اقدام اخیر تهران اعلام کرد: «برای حفظ منافع خود و امنیت مردم اسرائیل هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهیم ... ما نه در حرف، بلکه در عمل واکنش خود را نشان خواهیم داد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy