Wednesday, Apr 17, 2024

صفحه نخست » ای‌بی‌سی: تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی و سپاه در مکان‌های امن و زیرزمینی پناه گرفته‌اند

17-4.jpgایران اینترنشنال - ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد آمریکا گزارش داد مقام‌های جمهوری اسلامی و سپاه برای حمله اسرائیل در سطح بالای آماده‌باش هستند و برخی از آنها در خانه‌های امن و تاسیسات زیرزمینی به سر می‌برند.

این مقام آمریکایی که نامش اعلام نشده، همچنین به ای‌بی‌سی گفت:«اسرائیل احتمالا تا پس از عید پسح حمله‌ای انجام نخواهد داد.»

او افزود:« بعید است اسرائیل تا پس از عید پسح به ایران حمله کند، اگرچه این امر همیشه می‌تواند تغییر کند.»

عید پسح از دوشنبه آغاز می‌شود و شامگاه ۳۰ آوریل به پایان می رسد.

وال‌استریت‌جورنال: سپاه در حال تخلیه پرسنلش از سوریه است

ایران وایر - همزمان با افزایش نگرانی‌ها از پاسخ تلافی‌جویانه اسرائیل به حمله ایران، روزنامه وال‌استریت جورنال به نقل از مقامات سوری و ایرانی گفته که سپاه پاسداران تخلیه نیروهای خود در سوریه را آغاز کرده و آماده حمله اسرائیل می‌شود.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال در گزارشی که امروز چهارشنبه منتشر کرده به نقل از منابع خود نوشته که ایران برای حمله تلافی جویانه اسرائیل به قلمرو یا نیروهای نیابتی خود آماده می شود.

در این گزارش به نقل از مقامات و مشاوران سوری و ایرانی آمده که تهران همچنین تخلیه پرسنل خود را از سایت‌های نظامی در سوریه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن حضور گسترده دارد، آغاز کرده است.

ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی خود را برای حملات آماده می‌کند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ را آغاز خواهد کرد.

همزمان با این تحولات و درخواست‌های بین‌المللی از اسرائیل برای خویشتنداری و اجتناب از انتقام نظامی از ایران، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد اسرائیل خود درباره نحوه پاسخ به ایران تصمیم خواهد گرفت.

دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد او در دیدار با وزرای خارجه آلمان و بریتانیا از آنها تشکر کرده و گفته است: «می‌خواهم صراحتا بگویم ما تصمیمات خود را خواهیم گرفت و دولت اسرائیل هر کاری را که لازم است برای دفاع از خود انجام خواهد داد.»سفر دیوید کامرون و آنالنا بائربوک به اسرائیل به عنوان بخشی از یک فشار هماهنگ برای جلوگیری از تشدید رویارویی بین اسرائیل و ایران انجام شد.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا بعد از دیدار با مقام‌های اسرائیل در جمع خبرنگاران گفت واضح است که اسرائیل تصمیم گرفته به حمله پهپادی و موشکی ایران پاسخ دهد، اما او امیدوار است این اقدام به گونه‌ای انجام شود که تشدید تنش به حداقل برسد.

نیویورک تایمز: اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی سوء محاسبه داشت

ایران اینترنشنال - نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد مقام‌های اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق دچار سوء محاسبه شدند، زیرا آنها فکر نمی‌کردند این حمله واکنش شدید تهران را در پی داشته باشد و به همین دلیل تا آخرین لحظه‌ها آمریکا را از تصمیم خود باخبر نکردند.

به گفته این مقام‌ها، وزیر خارجه آمریکا ۱۵ فروردین در تماس با همتای اسرائیلی خود از هماهنگی نکردن به موقع اسرائیل درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق گلایه کرد و گفت این حمله نیروهای آمریکا در منطقه را در معرض خطر قرار داد و باعث شد نیروهای آمریکایی از نظر دفاعی آمادگی کافی نداشته باشند.

طبق این گزارش، نیروهای نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در ابتدا انتظار داشتند جمهوری اسلامی با شلیک حدود ۱۰ موشک زمین به زمین حمله تلافی‌جویانه انجام دهد، اما در روزهای آینده متوجه شدند تهران طرح حمله گسترده‌تری را در نظر دارد.

این گزارش افزود: مقام‌های اسرائیلی سپس تخمین زدند که ایران بین ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین شلیک کند، که مشخص شد همین تخمین نیز بسیار سطح پایین بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy