Thursday, May 23, 2024

صفحه نخست » جزئيات جدید از حمله حامیان جمهوری اسلامی به معترضان ایرانی در لندن

abanner2.jpgیک سخنگوی پلیس لندن در گفتگویی اختصاصی با ایران‌اینترنشنال، ضمن تایید حمله حامیان جمهوری اسلامی به معترضان در شهر لندن گفت در جریان این حمله چهار نفر مجروح شدند و یک نفر نیز بازداشت شده است.

پلیس لندن اطلاعاتی درباره هویت فرد بازداشت شده نداد.

پیشتر شماری از فعالان ایرانی در لندن ویدیوهایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد چند تن از حامیان حکومت ایران روز جمعه، چهارم خرداد، با خشونت به تجمع مخالفان ایرانی که در حال اعتراض به برگزاری مراسم گرامیداشت ابراهیم رئیسی در لندن بودند، حمله و شماری از معترضان را زخمی کردند.

***

این سخنگوی پلیس لندن به ایران‌اینترنشنال گفت:« در ساعت ۱۸:۲۱ روز جمعه، ۲۴ مه، در پی گزارش‌هایی مبنی بر بی‌نظمی، افسران به منطقه آلپرتون لین در ناحیه ومبلی شهر لندن فراخوانده شدند.»

به گفته این سخنگوی پلیس لندن، مراسمی به مناسبت درگذشت ابراهیم رئیسی با حضور حامیان حکومت ایران در حال برگزاری بود. معترضان مخالف حکومت ایران در بیرون محل تجمع کرده بودند و درگیری بین گروه‌ها درگرفت.

او افزود:«افسران محلی با حمایت منابعی از بخش‌های دیگر در محل حضور داشتند. امدادگران نیز همراه با آمبولانس در محل مستقر شدند.»

arazel.jpg

این سخنگوی پلیس لندن در گفتگو با ایران‌اینترنشنال گفت: در حمله حامیان حکومت به معترضان، چهار نفر مجروح شدند که امدادگران اورژانس آنها را مداوا کردند. اعتقاد بر این است که جراحات آنها در حدی نیست که زندگی‌شان را تهدید کند.»

او گفت پلیس به جمعیت دستور داد پراکنده شوند و منطقه را ترک کنند. این دستور تا ساعت سه بامداد روز شنبه به قوت خود باقی خواهد ماند.»

سخنگوی پلیس لندن همچنین خبر داد که «یک مرد به‌ظن اختلال‌آفرینی خشونت‌آمیز دستگیر شده است. در حال حاضر تحقیقات بیشتری در جریان است تا مشخص شود چه تخلفات دیگری رخ داده است. تحقیقات تا شناسایی افراد دخیل در این امر دنبال خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه این تحقیقات شامل بررسی فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌شود، گفت:« از هر کسی که فیلم یا اطلاعات دیگری از این حمله دارد می‌خواهیم که با شماره ۱۰۱ تماس بگیرد یا به @MetCC پیام دهد. آنها همچنین می‌توانند با شماره ۰۸۰۰۵۵۵۱۱۱ با Crimestoppers تماس بگیرند و با ارجاع به شماره پرونده با مرجع 6379/24MAY گزارش‌های خود را در اختیار مراجع قانونی بگذارند.»

حمله عوامل جمهوری اسلامی در لندن به چندین ایرانی که برای شادی در مقابل مراسم عزاداری ابراهیم رئیسی جمع شده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy