Wednesday, May 1, 2024

صفحه نخست » گزارش امنیتی اسکای‌نیوز از ماموران زنی که مخالفان حجاب اجباری را می‌ربایند

skynews.jpgایران اینترنشنال - اسکای‌نیوز با تجزیه و تحلیل ده‌ها ویدیو از جمله ویدیویی که در ایران‌اینترنشنال منتشر شده است، گزارش داد زنانی چادری همراه با ماموران «گشت نور»، مخالفان حجاب اجباری را با خشونت از خیابان‌ها می‌ربایند.

بر اساس گزارش اسکای‌نیوز، جمهوری اسلامی در همان روزی که حملات موشکی خود را علیه اسرائیل انجام داد، جنگ دیگری را نیز در خیابان‌های داخلی تشدید کرد که کمتر در رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

این رسانه انگلیسی‌زبان روایت خود را از این جنگ چنین آغاز کرد: در میدان انقلاب تهران دو زن چادری سراغ زنی می‌روند که شلوار جین، پیراهن آستین بلند و روسری بر سر دارد. او سعی می‌کند فرار کند اما یکی از زنان چادری آستینش را می‌گیرد و او را به عقب می‌کشد.

بر اساس این گزارش، زنان چادری در حالی که این زن روی زمین افتاده، همچنان او را می‌کِشند، محاصره‌اش می‌کنند، او را در یک پتو می‌پیچند و داخل یک ون سفید می‌اندازند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

اسکای‌نیوز نوشت این صحنه‌ها مربوط به ویدیوهایی هستند که در هفته‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و دور جدید سرکوب‌ زنان را به دست ماموران حکومتی نشان می‌دهند.

در دور تازه سرکوب‌ها، گروهی متشکل از زنان چادرپوش که از مجریان طرح موسوم به «نور» هستند به روشنی، فعال‌تر از گذشته، به همکاری با جمهوری اسلامی می‌پردازند.

لیلا، زن ۲۰ ساله ایرانی ساکن تهران، به اسکای‌نیوز گفت: «پیش از شروع این موج جدید حملات، قصد داشتم از شر برخی لباس‌های بلندترم خلاص شوم چون با آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنم.»

او که به شرط ناشناس ماندن با این شبکه خبری صحبت کرده‌ است، گفت: «با اینکه از این لباس‌ها متنفرم اما حالا مجبورم آن‌ها را بپوشم. تصور اینکه ممکن است به خاطر پوشیدن لباس دیگری جانم را دست بدهم یا دستگیر شوم باعث می‌شود برای بیرون رفتن از خانه احساس امنیت نداشته باشم.»

مامورانی که خود را «سفیران مهربانی» می‌نامند

آنچه در مورد موج دستگیری‌های اخیر قابل توجه است، افزایش حضور زنانی با چادرهای مشکی در کنار ماموران «گشت نور» است.

لیلا در این مورد گفت وقتی یک زن چادری را در خیابان می‌بیند، می‌ترسد که او یکی از ماموران گشت باشد.

برخی از جوانان ایرانی به این زنان با چادرهای سیاه، لقب «خفاش» داده‌اند.

این اولین بار نیست که سپاه پاسداران، زنان را برای کمک به سرکوب‌ها در ایران استخدام می‌کند.

هادی قائمی، مدیر مرکز حقوق بشر در ایران (CHRI) به اسکای‌نیوز می‌گوید علاوه بر افزایش تعداد خودروهای ون سفید رنگ گشت ارشاد در خیابان‌ها، تعداد ماموران زنی که در بازداشت‌های معترضان و مخالفان حجاب اجباری به کار گرفته می‌شوند نیز بیشتر شده است.

او می‌گوید: «آن‌ها مسلح نیستند اما قرار است با تذکر به ظاهر مودبانه و مهربانانه، زنان را بترسانند و در صورت بی‌توجهی‌، با نیروهای امنیتی تماس بگیرند.»

قائمی به اسکای‌نیوز می‌گوید که نکته واقعا ترسناک ماجرا، روشی است که بر اساس آن، مقام‌های جمهوری اسلامی عده‌ای از شهروندان را برای سرکوب عده‌ای دیگر به کار می‌گیرند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy