Wednesday, May 1, 2024

صفحه نخست » ترامپ: حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل تشریفاتی بود، از مدت‌ها قبل از آن خبر داشتم

trump.jpgایندیپندنت فارسی - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در گفتگو با مجله آمریکایی تایم ضمن تشریفاتی خواندن حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل گفت که در صورت انتخاب مجدد، اگر جمهوری اسلامی به اسرائیل حمله کند، حتما از اسرائيل محافظت می‌کند.

ترامپ با اشاره به اینکه همه درباره انجام این حمله (حمله‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل) می‌دانستند، گفت: «این (اطلاع داشتن از حمله) چیز خوبی است، چیز بدی نیست اما می‌دانید همه می‌دانستند. من از مدت‌ها قبل از اینکه حمله انجام شود، می‌دانستم.»

ترامپ پیش‌تر نیز گفته بود که حمله‌های موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد در عراق پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس نیز از قبل هماهنگ شده بود.

ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگار که از او پرسید آیا در صورت اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، آمریکا باید از اسرائیل حمایت کند، گفت: «بستگی دارد، اما روشن است که بله، اگر آنها به اسرائیل حمله کنند از اسرائیل حفاظت می‌کنیم.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت جنگ اسرائیل و ایران، آمریکا می تواند نیروهایش را در خاورمیانه حفظ کند و همزمان با توسعه‌طلبی‌های چین و روسیه مقابله کند، گفت: «فکر می‌کنم گزینه‌های زیادی داریم. اما به گمانم در جاهایی هستیم که نباید باشیم و در جاهایی نیستیم که باید باشیم. برای نیروهایمان گزینه‌های زیادی داریم و می‌توانیم بسیار سریع آنها را در موقعیت‌های خاص مستقر کنیم.

دونالد ترامپ گفت: «هیچ رئیس جمهوری کاری را که من برای اسرائيل کردم، انجام نداده است. این موضوع با توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران [برجام] آغاز شد. بنیامین نتانیاهو به اوباما التماس می‌کرد که این معامله را انجام ندهد، من آن توافق را خاتمه دادم.»

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده افزود: «در دوران من جمهوری اسلامی ایران پولی نداشت که به کسی بدهد و تروریسم بسیار کم بود. ما هیچ حمله‌ای نداشتیم. مرکز تجارت جهانی دیگری در زمان ما فرو نریخت. ما ۱۰۰ درصد از دست داعش هم خلاص شده بودیم، اما آن‌ها اکنون دوباره پدیدار شده‌اند. در آن زمان حماسی هم نداشتیم، حماس پولی نداشت.»

ترامپ با تاکید بر اینکه در چهار سال دوره ریاست‌جمهوری او حمله تروریستی در آمریکا اتفاق نیفتاد به اظهارات جورج بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا اشاره کرد که در مناظره‌های انتخاباتی خود گفته بود، «کشور امنی بودیم.» ترامپ در این زمینه گفت: «آنها در میانه دوره ریاست‌جمهوری تو (بوش) به مرکز تجارت جهانی حمله کردند.»

دونالد ترامپ در مورد اقدامات اسرائیل در جنگ غزه گفت: «من فکر می‌کنم اسرائيل کاری را بسیار بد انجام داده و آن روابط عمومی است. به نظر من ارتش اسرائيل و یا هر گروه دیگری نباید هرشب تصاویر ساختمان‌هایی که فرو می‌ریزند و یا منفجر می‌شوند را با احتمال این که ممکن است کسی در آن‌ها باشد، به اشتراک بگذارد. این کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy