Friday, May 10, 2024

صفحه نخست » آمریکا: استفاده اسرائیل از سلاح‌های ما در غزه احتمالا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

isr.jpgوزارت خارجه آمریکا جمعه ۲۱ اردیبهشت در گزارشی به کنگره اعلام کرد استفاده اسرائیل از سلاح‌های آمریکا در جنگ غزه ممکن است قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض کرده باشد. این گزارش با ارائه فهرستی از گزارش‌ها درباره آسیب به غیرنظامیان در غزه، گفت به دلیل آشوب موجود در غزه نمی‌توان در هر مورد خاص تایید کرد که استفاده از سلاح‌های آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که اسرائیل در ابتدا در ارتباط با افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، با آمریکا همکاری نکرد.

اما این گزارش می‌گوید که اسرائیل برای نبرد با حماس در غزه با یک «چالش نظامی فوق‌العاده» روبرو بوده است.

هرچند این گزارش به روشنی بخشی از عملیات اسرائیل در غزه را ملامت می‌کند، اما با قطعیت نمی‌گوید که نیروهای اسرائیلی در عملیات خود قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

این گزارش همچنین گفت که قول اسرائیل به آمریکا در مورد استفاده قانونی از تسلیحات آمریکایی «معتبر و قابل اعتماد» است، بنابراین امکان ادامه ارسال سلاح به اسرائیل وجود دارد.

این سند همچنین اشاره کرد که دولت آمریکا در ارزیابی خود «اطلاعات کامل» ندارد و از آنجا که حماس «از زیرساخت‌های غیرنظامی برای مقاصد نظامی و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند» اغلب پی بردن به واقعیات در محیط جنگی درباره اینکه آیا اهداف مورد حمله مشروع بوده یا نه «آسان نیست.»

این گزارش بالاخره چند روز بعد از آن منتشر می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علنا تهدید کرد اگر اسرائیل علیه رفح عملیات زمینی انجام دهد، ارسال برخی بمب‌ها و گلوله‌های خمپاره را متوقف خواهد کرد.

وزارت بهداشت حماس در غزه می‌گوید که از آن زمان ۳۴ هزار و ۹۰۰ نفر در غزه کشته شده‌اند. گفته میشود رقم واقعی کشته شدگان چیزی نزدیک به ۲۷ هزار نفر است که نیمی از آن را کشته شدگان نیروهای نظامی حماس تشکیل می دهند.

طبق گزارشی از سازمان ملل، نود درصد تلفات جنگ در سراسر جهان غیرنظامیان هستند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy