Monday, May 20, 2024

صفحه نخست » رئیسی کشته شد + اولین تصویر از پیکر جانباختگان

mord.jpgاخبار تکمیلیِ:

ایران اینترنشنال - ابراهیم رئیسی در سقوط بالگرد در در سه کیلومتری شمال شرقی روستای طویل در استان آذربایجان شرقی به همراه هیات همراهش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، محمد‌علی آل‌هاشم، نماینده خامنه‌ای در آذربایجان شرقی، و مالک رحمتی، استاندار این استان، کشته شدند.

رئیسی و همراهانش پس از بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان برگزار شد، عازم تبریز بودند که در میانه راه در منطقه ورزقان بالگردشان سقوط کرد. کادر پرواز و برخی نیروهای سپاه پاسداران هم در پرواز بودند.

خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، کشته شدن همه سرنشینان را در سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی تایید کرد.

خبرگزاری تسنیم نوشت: «متاسفانه اثر حیاتی از هیچ یک از سرنشینان این بالگرد یافت نشده است و نشانه‌ها از «شهادت» همه‌ آن‌ها حکایت دارد.»

ترکیه: بالگرد حامل رئیسی یا سیستم سیگنال نداشت یا خاموشش کرده بود

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل ترکیه گفت ایران در حوزه مسئولیت واکنش اضطراری ترکیه قرار دارد و برای همین با شنیدن خبر سقوط بالگرد ابراهیم رئيسی، سیگنال‌ها را بررسی کردند، اما سیگنالی نیافتند.

او افزود: «سیستم احتمالا خاموش بود یا هلیکوپتر اصلا آن سیستم را نداشت چون ما نتوانستیم دریافتش کنیم.»

مسیح علی‌نژاد: شادی برای کشته شدن قاتلان ملت، حق مردم است

مسیح علی‌نژاد،‌ روزنامه‌نگار، در پی کشته‌شدن رئیسی و همراهانش در سقوط بالگرد، در پستی در شبکه ایکس خطاب به مردم ایران نوشت: «شادی کردن برای کشته شدن ابراهیم رئیسی و قاتلان ملت حق شماست. شادی کنید.»

او افزود: «با شادی شما شاد هستم. .. شما هرگز عزادار این قاتلان نیستید.»

***

چه کسی بود کع می گفت کسی در اعتراضات مهسا کشته نشده بود آقای امیرعبدالهیان؟

***

copter.jpg

اخبار پیشین در همین زمینه:

هلال احمر: هنوز خبری از بالگرد و سرنشینان آن نیست

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال احمر اعلام کرد هنوز خبری از بالگرد سانحه دیده و سرنشینان آن نیست.

این ستاد افزود عملیات جست‌وجو با وجود برودت هوا همچنان ادامه دارد و تعداد تیم‌های امدادی حاضر در منطقه به ۶۵ تیم افزایش یافته است.

برگزاری نشست ستاد بحران با حضور فرمانده سپاه

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران گزارش داد نشست ستاد بحران با حضور وزیران، ‌فرمانده کل سپاه، معاون رییس‌جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.

سپاه آذربایجان شرقی: محل دقیق سانحه شناسایی شده و در حال عزیمت به منطقه هستیم

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی اعلام کرد: «دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.»

او افزود نیروهای نظامی در حال عزیمت به محل هستند.

***

ایسنا به نقل از منابع غیررسمی: برخی همراهان رئیسی «شهید» شده‌اند

خبرگزاری ایسنا نوشت: «برخی منابع غیررسمی از شهادت برخی همراهان رئیس‌جمهور خبر می‌دهند، اما منابع رسمی تاکنون هیچ اظهار نظر مشخصی در این مورد نداشته اند.»

ایران اینترنشنال: برخی رسانه‌های ایران گزارش دادند که «به گفته منابع محلی، هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی در جنگل‌های صعب‌العبور پیرداوود سقوط کرده است»

ایران اینترنشنال نوشت: اخبار ضدونقیض رسانه‌های داخلی ایران گزارش داده‌اند که جستجو برای یافتن بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و امیر عبدالهیان، وزیر خارجه ایران همچنان ادامه دارد

***

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی اخبار حاکی از آن است که «بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.»

وزیر کشور: منتظر هستیم تا گروه‌های امدادی به محل حادثه برسند:

آنگونه که تسنیم روایت می‌کند، «برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.»

تسنیم افزوده «در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند. شنیده شده است آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.»

نماینده مجلس: هلال احمر در جست‌وجوی بالگرد زمین‌خورده است

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: «از جزییات حادثه اطلاعی ندارم. دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند، به من اعلام کردند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین‌خورده هستیم.»

صبح امروز روسای جمهور ایران و آذربایجان سد قیزقلعه‌سی را افتتاح کردند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy