Saturday, May 25, 2024

صفحه نخست » جانشین رئیسی و رقیب مجتبی به میدان آمد؟

kbanner.jpgمرتضی کاظمیان در توئیتر نوشت: شورای مرکزی تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور از علیرضا اعرافی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

‏اعرافی، از معتمدان خامنه‌ای، امام جمعه قم، مدیر حوزه‌های علمیه، فقیه شورای نگهبان، و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری است.

kazemian.jpgبه گزارش یورونیوز، وال استریت ژورنال علیرضا اعرافی، نایب رئیس ۶۷ ساله مجلس خبرگان رهبری را به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های جانشینی علی خامنه‌ای معرفی می‌کند.

علیرضا اعرافی کیست؟

علیرضا اعرافی از اوایل دهه ۱۳۸۰ عهده‌دار چندین سمت مهم بوده است. او در سال ۱۳۸۱ از سوی علی خامنه‌ای به ریاست «مرکز جهانی علوم اسلامی» منصوب شد.

آقای خامنه‌ای در سال ۱۳۸۷ این مرکز را با «سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور» ادغام و «جامعه المصطفی العالمیه» را تاسیس کرد. این نهاد به ریاست آقای اعرافی مهم‌ترین نهاد جمهوری اسلامی برای گسترش و تبلیغ ایدئولوژی این حکومت از طریق شاخه‌هایش در دیگر کشورها بود.

علیرضا اعرافی تا سال ۱۳۹۷ ریاست «جامعه المصطفی العالمیه» را بر عهده داشت و از سال ۱۳۹۰ عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سال ۱۳۹۵ مدیر حوزه علمیه قم و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور است. او همچنین از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان است.

آقای اعرافی از سال ۱۳۹۸ منصوب آقای خامنه‌ای در شورای نگهبان و از ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری است.

با این حال به گزارش وال‌استریت ژورنال، ارتباط و نفوذ گسترده مجتبی خامنه‌ای در نهاد‌ها اطلاعاتی جمهوری اسلامی و همچنین بسیج و همچنین نزدیکی او به سپاه پاسداران قابل انکار نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy