Thursday, May 30, 2024

صفحه نخست » خامنه‌ای: دانشجویان معترض آمریکا بخشی از «جبهه مقاومت» هستند

letter.jpgنامه خامنه ای به دانشجویان آمریکایی

ایران اینترنشنال - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، آن‌ها را بخشی از «جبهه مقاومت» خواند و حمایت آنها از فلسطین را «حادثه‌ای مهم و اثرگذار» دانست و گفت: «سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ حساس غرب آسیا است.»

در این نامه که تاریخ پنجم خرداد را دارد، اما وب‌سایت خامنه‌ای آن را پنج‌شنبه ۱۰ خرداد منتشر کرده، رهبر جمهوری اسلامی خطاب به این دانشجویان نوشته «شما در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولت‌تان ... مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.»

علی خامنه‌ای پیشتر هم دوازدهم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در سخنانی در استقبال از این اعتراضات گفته بود: «دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند، این‌جور دارد باهاشان رفتار می‌شود.»

اشاره خامنه‌ای به «فشار بی‌رحمانه دولت آمریکا» بر دانشجویان یا رفتاری که آن را «این جور» می‌خواند در حالی است که هیچ کدام از دانشجویان بازداشت شده در جریان اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده، بیشتر از ۲۴ ساعت در بازداشت نماند، شکنجه نشد و یا در جریان این اعتراضات کشته نشد.

sarkoob.jpgاین نامه واکنش‌هایی هم به دنبال داشته است. مایک جانسون، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، با بازنشر پست علی خامنه‌ای در ایکس در تمجید از دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و توصیف آن‌ها به عنوان بخشی از «جبهه مقاومت»، خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشت: «وقتی رضایت آیت‌الله را جلب کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید.»

اما تنها در دوره سه ساله ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، بیش از ۷۲۵ دانشجو بازداشت شدند، ۴۳۵ دانشجو تعلیق یا اخراج شدند، و بیش از ۲۸۴۳ دانشجو در کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها حکم تنبیهی دریافت کردند و روایت دانشجویان بازداشتشده نشان می‌دهد که در جریان بازداشت، کتک خورده‌اند، شمار زیادی از آنان شکنجه شده‌اند و در مواردی از آنان اعترافات اجباری گرفته شده است.

جمهوری اسلامی پیشتر هم در حالی از پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی استقبال کرده بود که علاوه بر اخراج و تعلیق دانشجویان، صدها استاد هم در دانشگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی با قطع همکاری، تسویه حساب و یا اخراج مواجه شدند.

رهبر جمهوری‌اسلامی در نامه خود روایت نادرستی هم از تشکیل کشور اسرائیل ارائه داده و همه مهاجران یهودی به این کشور را «تروریست» خوانده است و تشکیل «جبهه مقاومت» را که در حال حاضر به جمهوری‌اسلامی و گروه‌های نیابتی و وابسته به آن اطلاق می‌شود، به پیش از انقلاب ۵۷ ایران نسبت داده است.

علی خامنه‌ای در همین نامه با اشاره به تغییر وضعیت دنیا و آنچه آن را ورق‌خوردن تاریخ خوانده، گفته است: «جبهه‌ی مقاومت نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این ادعا در حالی مطرح شده که جدای از حملات مرتب اسرائیل به نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در سوریه، حملات گسترده آمریکا به مراکز فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، انبارهای موشک، خمپاره و پهپاد و همچنین امکانات لجستیک و جنگ‌افزارهای متعلق به گروه‌های نیابتی جمهوری‌اسلامی در عراق و سوریه در شامگاه جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲، توان عملیاتی این نیروها را به شدت تضعیف کرده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند از زمان حملات این کشور در ۱۳ بهمن، هیچ حمله‌ای از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق انجام نشده در حالی‌که پیش از ان از آن مقام‌های پنتاگون دست‌کم ۱۷۰ حمله را علیه نیروهای آمریکایی طی چهار ماه ثبت کرده بودند.

رهبر جمهوری اسلامی در پایان نامه خود به دانشجویان معترض آمریکایی ضمن توصیه به آنان که با قران آشنا شوند، نوشته درس قرآن درباره‌ ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید.

گزارش‌های متعدد سازمان حقوق‌بشری بین‌المللی همچون عفو بین‌الملل و گزارش‌های سالانه نماینده ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران و در آخرین مورد گزارش هیات حقیقت‌یاب سازمان ملل برای اعتراضات ۱۴۰۱ تصویری روشن از شدت سرکوب خونین و ستمکاری مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای علیه مردم ایران به دست می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy