Thursday, May 30, 2024

صفحه نخست » پیام جنجالی نیکی هیلی بر روی گلوله توپ ارتش اسرائیل

nhbanner.jpgیورونیوز - یکی هیلی، رقیب ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان طی سفر اخیر خود به اسرائیل در بحبوحه حمله مداوم به غزه، روی یکی از گلوله‌های ارتش این کشور نوشت «تمامشان کن». این اقدام او با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.

دنی دانون، سیاستمدار اسرائیلی و سفیر سابق در سازمان ملل که خانم هیلی را در این سفر همراهی کرده، تصویر از او که در حال نوشتن این جمله روی یکی از گلوله‌های ارتش اسرائیل بود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

او تصویر دیگری نیز از پیام امضا شده او به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد خانم هیلی نوشته «تمامشان کن، اسرائیل همیشه در قلب آمریکاست».

msglarge.jpgخانم هیلی به دلیل نوشتن این پیام به سرعت از سوی گروه‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفت.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام خانم هیلی گفت: «درگیری جایی برای شیرین کاری نیست. جنگ قوانینی دارد و غیرنظامیان باید محافظت شوند».

خانم هیلی در حالی این اقدام را انجام داده است که حمله هوایی یک‌شنبه شب ارتش اسرائیل به اردوگاه آورگان فلسطینی در رفح که به گفته مقام‌های بهداشتی غزه به کشته‌شدن ۴۵ فلسطینی و زنده‌زنده سوختن برخی از آن‌ها منجر شد با انتقادهای گسترده جامعه جهانی مواجه شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۲۴ مه (۴ خرداد) در یک حکم اضطراری به اسرائیل دستور دادند تا حمله نظامی خود به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف کند. حدود دو هفته پیش آفریقای جنوبی در پرونده متهم کردن اسرائیل به «نسل‌کشی» از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته بود مانع از حمله نظامی اسرائیل به رفح شود. اسرائیل اتهامات نسل کشی را رد می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آقای کنت راث، مدیر اجرایی سابق دیده بان حقوق بشر، درباره این اقدام خانم هیلی در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: «چرا فقط امضا نکنیم که من طرفدار جنایات جنگی اسرائیل هستم».

یک روز پس از این انتقادات خانم هیلی در شبکه ایکس به آن واکنش نشان داد و گفت: «اسرائیل باید هر کاری که لازم است برای محافظت از مردمش در برابر شرارت انجام دهد» او همچنین افزود که اسرائیل در حال مبارزه با «دشمنان» ایالات متحده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy